Rena discot??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrhenka
    • April 2008
    • 27

    Rena discot??

    Om man skulle skaffa aqueal´s svarta bakgrund + ett par bra lysrör så borde väl ett stim med kardinaltetror lysa ganska bra?? eller blir det ingen märkbar skillnad??
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det beror kanske hur det ser ut nu...
    Men eftersom du undrar så tror jag att skillnaden blir gigantisk, och ska tetrorna lysa i blått och växterna trivas som fiskn i vattnet så bör du kolla in Philips Aquarelle!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • mrhenka
      • April 2008
      • 27

      #3
      jo självklart men jag tänkte på när de blir mörk bakgrund så borde dom ljusa fiskarna synas ännu bättre än om dom smälter in lite i bakgrunden..

      Kommentar

      • Destroy
        • October 2007
        • 184

        #4
        personligen tyckar jag att fiskarna färgar ut sig bättre med ljusa bakrunder. Men jag kan ha fel.
        Fish said to the Ocean:
        'without fishes there is nothing in the Ocean.'
        Ocean reply to the fish:
        without you there is nothing in my life...

        Kommentar

        • mrhenka
          • April 2008
          • 27

          #5
          ja de kan stämma säger inte på nått vis att jag har rätt därför jag frågar men de kan mycket väl vara så att dom syns bättre med ljus bakgrund..

          Kommentar

          • Trollsvans
            • November 2007
            • 1118

            #6
            Fiskar i mörka inredningar KAN få "sot" (svarta pigmentfläckar) för att försöka smälta in i omgivningen.
            Däremot skulle jag gissa på att fiskarna kommer synas riktigt bra, och det kommer bli färgglatt så det står härliga till.
            Personligen skulle jag väl undvika Aquarelle. Visst, fiskarnas färger blir jättebra, däremot får jag spökbryt på det jämrans rosa ljuset.
            Jag skulle nog ta PowerGlo eller nåt annat ultravitt (10000K) rör som inte är rosa.
            //Troll

            Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13142

              #7
              Ursprungligen postat av mrhenka
              Om man skulle skaffa aqueal´s svarta bakgrund + ett par bra lysrör så borde väl ett stim med kardinaltetror lysa ganska bra?? eller blir det ingen märkbar skillnad??
              ja de kommer mycket bättre till sin rätt med mörk bakgrund och mörk botten! nästan uteslutande så gillar fiskar en mörk botten och täckt bakgrund, även om den inte nödvändigtvis behöver vara mörk...
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Super_Star_Angel
                • February 2007
                • 51

                #8
                Jag gillar aquarelles rosa ljus, det är snällt mot ögonen och sätter fart på sega växter.
                Le babi, bedou
                Juwel Rekord 110 liter.

                Kommentar

                Arbetssätt...