Montera BTN modul på botten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bec@home.se
    • April 2008
    • 38

    Montera BTN modul på botten

    Hej, jag har en BTN modul jag har tänkt montera på botten av mitt 530.
    Har letat runt bland alla artiklar men inte riktigt blivit klok på om den skall vara tät eller oma man skall borra hål i den. Själv tycker jag det verkar rimligt att den är tät eftersom det inte blir nån rörelse på vattnet i den.
    Samtidigt blir det ju lite tryck på den av vattnet om den är tom, ingen risk för kollaps?

    Hur har ni andra gjort?

    Mvh / Åke (Total nybörjare.... )
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag borrar alltid ett antal små hål på modulens högst punkter, annars kommer det att bli en enorm lyftkraft och då vill det till att man genomhärdat silikon av hög kvalité för att den skall förbli på botten. Släpper den kan den ställa till med en katastrof.
    Så som sagt, min rekommendation borra ett antal småhål.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • bec@home.se
      • April 2008
      • 38

      #3
      Ok, tack för snabbt svar! Små hål, är det typ 2mm i detta sammanhang, tror jag sett det i något av dina andra inlägg?
      Mvh / Åke

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av bec@home.se
        Ok, tack för snabbt svar! Små hål, är det typ 2mm i detta sammanhang, tror jag sett det i något av dina andra inlägg?
        Mvh / Åke
        Ja, 2 mm är nog OK. Det viktiga är ju att de inte är så stora att fiskyngel kan simma in genom dom, men de får inte vara så små att de täpps till med skit.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • bec@home.se
          • April 2008
          • 38

          #5
          Ok, roger that!

          Kommentar

          Arbetssätt...