inrednings tips någon?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlueJ
    • January 2008
    • 261

    inrednings tips någon?

    hej har ett tråkigt akvarium på 100 L ungefär har massa Guppy och tre Silverhajar och svart neon tetra och den vanliga blå röda solfjäder räkor och två malar och nu är jag trött på inredningen har en grotta gjord av sten en massa trådväxter gröna saker som växer som jag vet inte vad och flutt växter en bunt och en massa blad växter som växer för fullt då jag har en Natural system men som sakt trött på det nu vill göra något riktigt snyggt några ideer om hur man kan sätta växterna eller göra om det hellt alla ideer är välkommna är inte så jätte kreativ med att komma på ideer så hjälp mig..
    The nicest person is nott always the winner
  • BlueJ
    • January 2008
    • 261

    #2
    hej

    ingen som har några förslag tänkte fall ni hade några ideer
    The nicest person is nott always the winner

    Kommentar

    • Emman
      • March 2007
      • 213

      #3
      en bild på hur det ser ut nu skulle nog hjälpa. ett standardtips är att dela upp karet så man ar växter på ena sidan, stenar på andra och lite tom simyta i mitten
      100L asien projekt

      Kommentar

      • Tamarind
        • February 2008
        • 482

        #4
        Kolla in gold-medlemmarnas akvarium under fliken "avdelningar" längst upp, en del riktigt snygga kar där som man kan stjäla ideer ifrån!

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13142

          #5
          man ska intigrera sten, rötter och växter tycker jag för att få ett naturligt intryck! detta enligt mig otroligt vackra akvarium innehåller endast lätta växter utan stora krav på ljus och co2 och man behöver inte ansa varje vecka: http://i32.photobucket.com/albums/d4...0710200602.jpg

          (javaormbunke, windelöv, javamossa, anubias, olika cryptocoryne)
          Senast redigerad av åheim; 07 July 2008, 14:58.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Mick13
            • May 2008
            • 1796

            #6
            Jag läste någonstans att man kan lägga puttekulor i gals på botten av yngel kar men det kunde vara rätt häftigt och ha det som substrat i ett stort kar. Därmed bryta lite med det nu allt om rådande råda gruset/sanden. Eller köpa runda olik färgade glas stenar från en blomsterhandlare. Ja bara några tankar jag haft.
            In vino veritas, in aqua sanitas

            Kommentar

            • doppingen
              • April 2008
              • 1079

              #7
              jag har delat mitt stora kar på mitten av botten med en glasskiva ca 6 cm hög som står snett från framrutan mot bakrutan på v sidan har jag svart fint grus på h sidan vanligt blandgrus rätt effektfullt på den svarta sidan har jag åxo ett tegelrör och en tegelsten som jag strök silikon på å doppade i svart grus idealiska gömställen som knappt syns då de smälter in på andra sidan en grotta av schiffer som malen gärna ligger ovanpå han är 30 cm så lite växter på båda kortsidorna som döljer slangar mm
              MammaMia

              Kommentar

              • Ibanez
                • July 2006
                • 853

                #8
                sen gör det väldigt mycket va det är för utrustning du använder.. typbelysning osv.. vissa växter behöver mer ljus än andra och vissa växter kan ha en tendens att skugga andra växter så man får helt enkelt titta på zoopets växtguide..

                andra inspirationskällor e:http:
                --www.adana-usa.com/index.php?main_page=afa_portfolio
                --www.backtonature.se/sweden/index.html
                --http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=category&section id=12&id=118&Itemid=90
                Era fiskar ger jag mina till frukost..

                Kommentar

                Arbetssätt...