BTN bakgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niclas_
    • January 2008
    • 38

    BTN bakgrund?

    Hej!

    För någon dag sedan så köpte jag en BTN bakgrund till tjejen. Det blev så otroligt fint och verkligt så jag hade själv velat ha en i mitt akvarium.
    Problemet är bara att hennes akvarium innehåller bara lite större fiskar, så glepan mellan akvariet och bakgrunden var ändå tillräckligt liten för att det ska se bra ut och för att ingen fisk ska komma in där bak.
    Mitt akvarium innehåller däremot bara räkor som jag misstänker skulle hamna bakom bakgrunden.
    Finns det något sätt att montera en BTN bakgrund under tiden akvariet är igång och bebott av en hel del räkor, utan att dem på något sätt tar sig in för att bo bakom bakgrunden?

    /Niclas
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Hur kan det bli en glipa då bakgrunden ska silikonas fast mot rutan?
    Och det är kanske även ett svar på din andra fråga, eftersom det är lite svårare att få silikonen att fästa om det är vatten i karet.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #3
      hör hört om någon som har löst det med sugproppar, sen vet jag inte mer men man kanske kan bygga på den idén
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • Niclas_
        • January 2008
        • 38

        #4
        Kanske skall tillägga att bakgrunden jag köpte inte var en äkta BTN, utan det jag menar är att det är en sådan bakgrund som ser verklig ut, typ BTN. Den var iaf tillverkad i plast så att den sjönk, därför var det bara att lägga ner den, så hölls den på plats av sanden.
        Kanske andra bakgrunder flyter så att man måste silikona den?

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #5
          Japp, många flyter och då är det bra om man sätter fast dom. =)
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • Niclas_
            • January 2008
            • 38

            #6
            Jasså:P, det förklarar att folk tror att jag är tokig :P
            Det kanske då är bäst att vänta tills dagen jag skall flytta om några månader, och då tömma akvariet för att silikona fast en bakgrund.

            Kommentar

            Arbetssätt...