Blestersand ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon--B
    • May 2008
    • 720

    Blestersand ?

    Jag köpte blestersand på Biltema och när jag hadde hält i vattnet blev det grumligt. Jag lät det vara över natten och när jag vaknade var det fortfarande lite grumligt någon som hare varit med om samma sak med sand ? Och hur ska man göra för att få vattnet rent ? MVH Simon

    Och när man ska rengöra akvariumet sen hur ska man damsuga i botten för att inte all sand ska följa med någon som vet eller ska man inte damsuga i botten ?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det kan ta flera dagar innan du ens ser in i karet om du inte har tvättat sanden väldigt noga före, och har du gjort det tar det ändå en tid innan vattnet i karet är helt klart.
    Ska du suga skit på botten gör du det bara ovanpå sanden, och kan ta hjälp av en PET-flaska som botten är borttagen på som du kopplar till en slang och suger upp skit med hjälp av hävertmetoden.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Simon--B
      • May 2008
      • 720

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Det kan ta flera dagar innan du ens ser in i karet om du inte har tvättat sanden väldigt noga före, och har du gjort det tar det ändå en tid innan vattnet i karet är helt klart.
      Ska du suga skit på botten gör du det bara ovanpå sanden, och kan ta hjälp av en PET-flaska som botten är borttagen på som du kopplar till en slang och suger upp skit med hjälp av hävertmetoden.
      Okej tack så mycket för hjälpen då hoppas vi på at det lägger sig och jag har en damsugare i dem formen fast jag har köpt den färdig tack så mycket MVH Simon

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Hoppas allt går bra och lycka till.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Simon--B
          • May 2008
          • 720

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Hoppas allt går bra och lycka till.

          Tackar tackar nu är jag nästan klar med akvariumet jag har bara kvar att köpa lite fler växter och fiskar sen sätter det igårng ÄNTLIGEN Mvh Simon

          Kommentar

          • patriksg
            • May 2007
            • 1705

            #6
            Vad ska du ha i då?
            Mvh Patrik

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              #7
              Simon, läs igenom länkarna nedan.



              http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=166&Item id=84

              http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=245&Item id=125
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              • Simon--B
                • May 2008
                • 720

                #8
                Ursprungligen postat av patriksg
                Vad ska du ha i då?
                Vad jag ska ha för fiskar ? Jag ska nog ha Kakaduaciklid och dorsigerus och några tetroe att börja med

                Kommentar

                • Simon--B
                  • May 2008
                  • 720

                  #9
                  Okej tack detta är dock inte mitt första akvarium me tack för hjälpen MVH Simon

                  Kommentar

                  Arbetssätt...