Funderar på egen bakgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidcollector
    • April 2008
    • 1111

    Funderar på egen bakgrund?

    Mina planer är att göra en avgjutning från ett strandparti vid "Motala Ström".


    Funderade på latex avgjutning dvs att man penslar latex i tre-fyra lager precis som när man tillverkar lexan karosser till radiostyrda bilar.
    Sen fylla med glasfiberväv och tvålager epoxi.

    Sen såg jag i tidningen "Hobby" att de byggde flygplanskropp i glasfiberväv och epoxi.

    Givetvis så kommer jag att skapa en ram runt för att få passande mått för mitt akvarium.

    Vilket av de alternativ jag nyss nämnt är enklast att genomföra?

    Kommer att använda pulverfärg för att färga sista lagret vid epoxilackering.

    Kommer givetvis att försöka komplettera med bilder på strandpartiet, har även hittat flera olika partier med möjliga bakgrunder.

    Vill gärna få med mig flera som kan vara intresserade av att göra av gjutningar.
    -=Amatörbiologen=-
    Amerikanska Ciklider
  • Dahla
    • January 2004
    • 218

    #2
    Jag förstår inte riktigt skillnaden på dina två tillverkningssätt...
    /Dahla
    Kungsbacka

    Kommentar

    • ciklidcollector
      • April 2008
      • 1111

      #3
      Latex avgjutning blir ju en gummi form som jag sen måste fylla/bygga i för att få själva bakgrunden.
      Andra alternativet så gjuter jag på plats.

      1:a så får jag en form av gummi med mig hem.
      2:a så är jag tvingad till att gjuta på plats de första stegen innan jag kan ta loss själva avgjutningen o slutföra i varm/torr utrymme.
      -=Amatörbiologen=-
      Amerikanska Ciklider

      Kommentar

      • ciklidcollector
        • April 2008
        • 1111

        #4
        Kort o gott kan sägas att 1:a med latex form så kan jag på ett enkelt sätt multiplicera antalet bakgrunder.
        2:a så måste ramen finnas på samma plats för varje ny gjutning.
        -=Amatörbiologen=-
        Amerikanska Ciklider

        Kommentar

        Arbetssätt...