Nybörjarfråga om bakgrunder.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hedde73
    • February 2007
    • 91

    Nybörjarfråga om bakgrunder.

    Funderar på att köpa ett nytt akvarium och har då fastnat för Juwels hörnakvarium Trigon 190. Hade då också tänkt att använda mig av sådan där struktur bakgrund eller vad det heter, som man monterar inne i akvariet och som ser ut som sten/trädrötter eller liknande (hoppas ni förstår vad jag menar). Min fråga är hur man monterar dessa i akvariet? Sätts de fast med silikon eller? Hur länga skall de "torka" innan man an fylla karet med vatten?
  • Millmir
    • February 2008
    • 266

    #2
    Monteringen beror väl lite på vilken effekt de ska fylla. Om man ska ha dem som filter så kanske de inte ska sitta lika tätt som annars.

    Akvarie silicon brukar vara lämpligt när man ska fästa dem. Torktiden på dessa kan variera men det jag använder torkar på ungefär två dygn.
    Mvh Calle
    -------------------------------------------------
    720 SA 170 T 54 A

    Kommentar

    • Tamarind
      • February 2008
      • 482

      #3

      Här står det om montering, om det är en sådan bakgrund du menar!

      Kommentar

      • Nilsrolf
        • November 2006
        • 549

        #4
        Har ett trigon 190 som jag är på väg att göra om, har ingen bakgrund i det i dag, men är på gång, har flera andra juwel där jag monterat bakgrunder, min erfarenhet är att det svåraste/mest kritiska är pump/filter hur man löser det, utgår ifrån att du vill dölja det, men beroende på vilken bakgrund du väljer tänk till ordentligt innan kring hur du löser de olika in-/utsugen från filter/pump, försök kolla på andra akvarier hur man gjort, har du monterat en så vet du, men är det första så som sagt tänk till innan och ha inte bråttom

        Kommentar

        Arbetssätt...