flytande rot och luft fickor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wezak
    • February 2008
    • 4

    flytande rot och luft fickor!

    Har precis startat ett 540 kar som ska innehålla malawisar.
    har biltema blästersand och lite råda sand i, men har nu sett att det har bildats en del luft fickor (vid fronten) i sanden. försvinner detta med tiden eller bör jag typ dra igenom sanden med något så att det försvinner?

    har även en stor rot som som inte vill sjunka, har legat nertyngd i badkaret i 2 dagar nu, men ändå vill upp till ytan. någon som har nått bra tuips hur man kan lösa detta

    Mvh Hans Börjesson
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Roten kommer att sjunka av sig själv om några dagar, men lägg ett par stenar på den så länge så den blir där du vill ha den.
    Luften i sanden kommer att försvinna med tiden, men har du inte planterat karet eller har fisk så kan du dra igenom sanden med fingrarna, och det är inte bara vid frontglaset dessa luftfickor är.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Wezak
      • February 2008
      • 4

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Roten kommer att sjunka av sig själv om några dagar, men lägg ett par stenar på den så länge så den blir där du vill ha den.
      Luften i sanden kommer att försvinna med tiden, men har du inte planterat karet eller har fisk så kan du dra igenom sanden med fingrarna, och det är inte bara vid frontglaset dessa luftfickor är.

      ok så det kommer inte bildas typ metangas eller nått då?? kanske tar lång tid iofs.

      Kommentar

      • Tenkare
        • May 2005
        • 2519

        #4
        Jag är emot det där att lägga stenar på en rot som flyter om man har täckglas.
        Skulle den släppa kan det hända en olycka.
        Neca eos omnes, deus suos agnoscet


        Min zon Min Tenkare

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Det kan jag hålla med om ifall roten har en väldig flytkraft, men jag uppfattade som om det var nätt och jämt att den ville ligga kvar i sanden.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          Arbetssätt...