Är inredningen okej?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    Är inredningen okej?

    Vet inte om inredningen är okej i mitt 250l akvarium.
    Jag har
    22 neontetror
    3 skalarer
    3 svarta neontetror
    2 indiska glasmalar
    1 rengbågshaj
    7 guramisar honung, mosaik och marmor
    3 ancistrus malar, ganska små
    2 chokladmalar

    Bilder:
    Senast redigerad av Naugthy; 17 February 2008, 12:09.
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
  • KE
    • November 2004
    • 356

    #2
    För er som undrar är det 17e Februari bilderna ligger på.

    Jag tycker att inredningen så helt okej ut.
    Zoonen
    Akvarietorka för tillfället...

    Kommentar

    • Naugthy
      • February 2008
      • 531

      #3
      ojsan, visste inte riktigt hur det skulle bli med länken
      "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

      Kommentar

      • syl
        • September 2005
        • 15

        #4
        Vad är den vita platta saken för något?

        Kommentar

        • Naugthy
          • February 2008
          • 531

          #5
          det är en snäcka som vi köpte i prag på ett akvarium. den har varit där länge och fiskarna tar ingen skada verkar det som
          "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
          "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

          Kommentar

          • toccata
            • January 2004
            • 1238

            #6
            Jag förstår inte riktigt, var det inte du som skrev Den här tråden igår? Är det ditt nya akvarium, eller hade du ett sedan tidigare? Jag menar, är det nystartat?

            Det var fint! Men snäckan tycker jag inte passar in... Det ser onaturligt ut.

            OM akvariet är nystartat så har du släppt i alldeles för många fiskar på en gång. 2-5 fiskar den första månaden är lagom. Men det ser ju inte ut att vara det, så därför förstår jag inte din första tråd

            Jag tycker det är finast om man begränsar sig till kanske fyra olika arter, annars blir det lätt "fisksoppa" och fiskarna trivs nog bäst när de kan leva ut sina beteenden ordentligt. De svarta neontetrorna, till exempel, vill ju också vara minst 10 stycken, men tillsammans med neontetrorna blir det nog lite mycket "fisksoppa" om du skaffar fler.

            Lycka till hursomhelst.
            / Ebba

            Kommentar

            • Naugthy
              • February 2008
              • 531

              #7
              ja, men det här är min pappas akvarium och jag ska ha ett eget akvarium och jag tyckte att det kunde vara bra att kunna lite själv och det här akvariet har vi haft i ca. 3 år tror jag
              "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

              Kommentar

              • toccata
                • January 2004
                • 1238

                #8
                Aha, då förstår jag

                Ja mitt tips är då bara: Ta det lugnt och ha bara 5 fiskar den första månaden, och gör regelbundna delvattenbyten en gång i veckan, 30%, så kommer det nog gå bra.

                Men när det gäller inredningen i detta akvarium så tycker jag som sagt det var jättefint, förutom att snäckan inte passar in. Snäckor passar bättre i akvarier med ljus sand och mycket stenar, enligt mig
                / Ebba

                Kommentar

                • Naugthy
                  • February 2008
                  • 531

                  #9
                  ok jag har tagit bort snäckan nu och flyttat på lite stenar så nu ser det mkt bättre ut
                  "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                  "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                  Kommentar

                  • Pazappa
                    • May 2007
                    • 330

                    #10
                    Fint, men jag tycker att du kan ha mycket mer växter.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...