Boklöv i akvariumet som dekoration...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cikliden2
    • January 2005
    • 434

    Boklöv i akvariumet som dekoration...

    Har nu massa boklöv som jag vill ha i akvariumet men jag undrar hur länge de kan ligga i innan det är dags att byta ut dem. De är kokade och torkade i dagsläget. Gillar alla fiskar att ha torkade löv på botten och kan det bli några nackdelar med att ha det?
  • cikliden2
    • January 2005
    • 434

    #2
    ´Jag tänkte ha det i mitt akvarium där jag har mina scalarer då de även vill ha lite lägre ph-värde. Men hur mycket ska det vara?

    Kommentar

    • Olorin

      #3
      Har inte haft boklöv bara eklöv i mitt. Min erfarenhet av det är att nackdelen är att det kan samlas mat under löven. Annars inga problem. När det gäller PH-sänkandet så har jag inte märkt ett skvatt faktiskt och jag har en kvarts Ica-kasse(inte packat utan löst nedstoppade bara) i 250 liter.

      Kommentar

      • seb.lindholm
        • July 2007
        • 2

        #4
        Boklöv sänker ph:t litegrann, inte särskillt mycket, om du vill vill sänka vattenvärderna så tycker jag att du ska filtrera över torv eller använda ph:sänkare t.ex Amtra Oak.
        Kan vara bra att ha några bottenstrykare t.ex corydoras som plockar upp resterna vid matning.
        Du märker att lövenbehövs plockas upp när dom börjar lösa upp sig och att det börjar flyga små bruna partiklar i vattnet.
        Mvh//Zeb

        Kommentar

        Arbetssätt...