Hur gör man för att få bakgrunden att passa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    Hur gör man för att få bakgrunden att passa?

    Hellu!

    Ja bakgrunder till juwel, hur funkar det? mitt juwel har ju en inbyggd pump som sitter i en svart låda i karet. antar att tex btn´s bakgrunder inte är anpassade för filtret, ska måste jag ta bort det innan?
    får man man cilikon när man köper bakgrunder?

    Slimline, hur funkar det? kan man kapa dessa och klistra lite hur man vill i karet så att det får plats?
    Mvh Patrik
  • Spartak
    • February 2007
    • 53

    #2
    Ursprungligen postat av patriksg
    Hellu!

    Ja bakgrunder till juwel, hur funkar det? mitt juwel har ju en inbyggd pump som sitter i en svart låda i karet. antar att tex btn´s bakgrunder inte är anpassade för filtret, ska måste jag ta bort det innan?
    får man man cilikon när man köper bakgrunder?

    Slimline, hur funkar det? kan man kapa dessa och klistra lite hur man vill i karet så att det får plats?
    jag hadde innan Juwels egna bakgrundspaneler när jag köpte mitt Rio 240 liters akvarie, jag gjorde så att jag skar/sågade av en bit på sidan in till filtret, så den passade in, du ska inte behöva ta bort filtret men om du nu vill ändå så att fimpa originalfiltret tro mig, de e inte kul jag gjorde de på min nyligen då jag byggde om hela karet, den satt som in i! den e fastsilikonad nämligen.. jag vet inte om du får med silikon men de finns alltid att köpa brevid, jag fick köpa mitt silikon separat.

    om du vill höra min personliga åsikt ang Juwels paneler jag var inte nöjd alls, jag retade mig ngt sjukt på den skarven i mitten och efter ett år så var de ingen färg kvar på bakgrunden, den hade flagnat bort, varför de vet jag inte.

    Kommentar

    • Trollsvans
      • November 2007
      • 1118

      #3
      BTN har väl en egen juwel-anpassad bakgrund, med plats för det filtret, om jag inte missminner mig?
      Annars går ju slimline finfint att "klipp och klistra" med.
      //Troll

      Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

      Kommentar

      • patriksg
        • May 2007
        • 1705

        #4
        okej så slimline kanske kan vara något, såg ditt kar där trollsvans och det ser mycket fint ut! sen är det nog lite billigare med :P vet inte om du svarar i din tråd nu men jag frågar här med...

        Alla dessa stenar man ska ha i sitt tangaynika kar! det väger kanske upp emot 20-30 kg?? Silikonar ni ihop alla dessa?

        tack för bra svar!
        Mvh Patrik

        Kommentar

        • Trollsvans
          • November 2007
          • 1118

          #5
          Slimline är billigt, ja. Och lätthanterligt.
          Men inte lika snyggt som en hel, "riktig" bakgrund, så klart.
          Juwel-BTN ger lite mer känsla av djup än vad en platt slimline med ett 90graders hörn gör...

          Jepp, svarat i min tråd, dock specifikt för "mina stenar".

          Det beror väl lite på hur du bygger rösen ohc grottor, och av vilken sten.
          //Troll

          Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

          Kommentar

          • patriksg
            • May 2007
            • 1705

            #6
            Det du sa med frigolit och en platta känns som en smart idé... Ser att du bor i Gbg, vart har du fått tag på dina stena?

            Tänkte ha lite munnruvande och snäcklekare i karet så jag skärmar av i mitten också så det blir lite snäckor på ena sidan och mer klippor på andra
            Mvh Patrik

            Kommentar

            • Trollsvans
              • November 2007
              • 1118

              #7
              Jo, det var nog ett väldigt bra tips, fick det här när jag frågade om saker... bra forum.
              Stenarna är tagna från föräldrarnas trädgård, så det är nog inte mycket hjälp... vet inte vars dom fått tag på stenen, men det var nog över 15 år sen...
              //Troll

              Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

              Kommentar

              Arbetssätt...