Kan man byta sanden ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Kan man byta sanden ?

    Inte helt nöjd med utseendet på sanden i mitt 222 liters.

    Har Biltemas bläster. Tycker det är för ljust.

    Kan man tänka sig att man suger upp lite sand, kanske 5 kilo, vid varje vattenbyte, och så att säga fyller på med annan sand / grus ?

    Eller är det en helt tosig idé ?
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Jag skulle flytta fiskarna och ta all sand med en gång istället. Så gjorde vi när vi bytte från grus till sand.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      det är ett alternativ....men det är ganska stor operation,
      nästan som att starta upp igen.....vill undvika det....
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Uddaveka
        • June 2007
        • 431

        #4
        Kanske köpa flaj-baljor på ikea, ta allt akvariumvatten+ fiskar och växter där i, låta pumpen vara i gång i en och sedan byta sand. Pytasa i vattenberedningsmedel och akvariumvattner...
        ~Love animals~
        Kramar Sofia
        160l, 100l, 54l, 40l

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          Ursprungligen postat av Uddaveka
          Kanske köpa flaj-baljor på ikea, ta allt akvariumvatten+ fiskar och växter där i, låta pumpen vara i gång i en och sedan byta sand. Pytasa i vattenberedningsmedel och akvariumvattner...

          än en gång......stor operation.....
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • patdah
            • November 2007
            • 659

            #6
            Kensa, det funkar säkert att ta några liter sand lite då och då... det spelar väl inte så stor roll om det blir lite blästersand kvar i karet och lite blandning kan nog bara vara snyggt. Börja i ett hörn... fyll på med nya sanden/gruset allteftersom
            /Patrik

            I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

            Kommentar

            Arbetssätt...