450liter Malawi inredning. Kommentarer!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Muntrik
    • January 2008
    • 34

    450liter Malawi inredning. Kommentarer!!

    Hej.
    Nu har väl inredningen till mitt nya 450liter i stort blivit klart.

    Celebrating 10 years of .xyz - over a decade of innovation! We are beginning the countdown to our decade-iversary! Over ten chapters, journey through a decade of innovation with .xyz. From its ambitious inception to quickly becoming a leader in the domain industry, each press release will unveil a year of .xyz’s history, challenges, and


    Så nu vill jag höra vad ni tycker!

    Det kommer nog bli lite mer sten sen och när det är på plats så kommer det komma i 25kg svart sand.

    Mvh Maria
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Tycker att det nog blir fint. Om du vill, kan du ha några Anubias fastsurrade på stenar/rötter. Lite okonventionellt att ha ha rötter i ett malawiakvarium, men om du tänker ha Ps. Acei, så kommer de säkert att gilla det. Se bara upp så att inte rötterna börjar sänka pH allt för mycket...så ha gärna kalk-kross i bottensubstraten eller i filterkammare, alt. använd bikarbonat för att buffra mot pH-sänkning.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Muntrik
      • January 2008
      • 34

      #3
      Jag har ett ph på 8,5-9 så jag tror inte två små rötter gör någon större skillnad. Har jag fel??

      Har tänkta att ha lök (vet inte namn) växter i akvariet sen har det i mitt andra malawiakvarium.

      Kommentar

      • Muntrik
        • January 2008
        • 34

        #4
        Aponogeton boivinianus Letade upp namnet på de lök växter jag har kört med.

        Kommentar

        • Muntrik
          • January 2008
          • 34

          #5
          Hur surrar man fast anubaisen?? Hur lång tid tar det innan de har fastnat?

          Kommentar

          • Hagi
            • December 2007
            • 240

            #6
            Ursprungligen postat av Muntrik
            Hur surrar man fast anubaisen?? Hur lång tid tar det innan de har fastnat?
            Jag brukar fästa dem med en gummisnodd, efter ett tag sitter de av sig själv!
            "Man vill inte vara den man är. Man vill vara den som man inbillar sig att man kunde ha blivit"

            Kommentar

            • Jens A.
              • March 2007
              • 5026

              #7
              Rötterna sänker nog inte pH särsklit mycket, men bättre att vara på den säkra sidan.

              Jag sätter fast mina anubias med fiskelina, de brukar ha fastnat efter en månad eller så. Försök att ha de gröna rötterna mot underlaget så mycket som möjligt.
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

              Kommentar

              • Muntrik
                • January 2008
                • 34

                #8
                okej. Tack så mycket för svaren.

                Kommentar

                • Natalie-86
                  • November 2007
                  • 116

                  #9
                  Såg fint ut, kör själv med en rot i mitt kar
                  http://img161.imageshack.us/img161/6586/img1292wk9.jpg

                  Kommentar

                  • Muntrik
                    • January 2008
                    • 34

                    #10
                    Har fixat lite till...

                    Celebrating 10 years of .xyz - over a decade of innovation! We are beginning the countdown to our decade-iversary! Over ten chapters, journey through a decade of innovation with .xyz. From its ambitious inception to quickly becoming a leader in the domain industry, each press release will unveil a year of .xyz’s history, challenges, and


                    Det blir nog bättre sen när vattnet kommer i för då blir skillnaden i färg på gruset och sanden inte lika stor.

                    Kommentar

                    • Muntrik
                      • January 2008
                      • 34

                      #11
                      Natalie-86

                      Tack så mycket!! Tycker det blir mer naturligt med lite "skräp" i!!

                      Kommentar

                      • sessan 401
                        • January 2008
                        • 144

                        #12
                        Vad härlig det ser ut. Blir ju själv sugen på att starta upp ngt nytt.
                        Tummen upp!!!=)

                        Kommentar

                        • Jens A.
                          • March 2007
                          • 5026

                          #13
                          Snyggt!
                          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                          Kommentar

                          • Muntrik
                            • January 2008
                            • 34

                            #14
                            Tack så mycket. Har inte börjat fylla akvariet än för vi väntar på våran nya soffa som vi hoppas kommer i veckan nu. Annars fyller jag det ändå snart orkar inte vänta!!!!

                            Kommentar

                            • matlo
                              • May 2007
                              • 295

                              #15
                              snyggt, ett tips även att gör sanden som en backe uppmot "väggen" alltså inte mot dig utan mot andra sidan så får du djup i akvariumet, + så ser du mer av dina fiskar om du sitter på en stol då oftast malawis grejjar på bottnen.
                              mvh matlo.
                              Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

                              Kommentar

                              Arbetssätt...