Anorlunda Sand/sten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perszoon
    • January 2008
    • 3

    Anorlunda Sand/sten

    jag undrar om man kan använda sig av vad som hällst som boten material dvs inte behöva ha akvariesand. jag jobbar med inredning och krukor mm och på mitt jobbså finns det dekorations sten kros som ser ut asom glas kross 50% svart 50%klart (genomskinligt) svart gliter kan man säga ger en exlusiv lock i en glas kruka i alla fall, undrar om man kan ha detta i mitt akvarie? vill ha lite anorlunda för jag har ett anorlunda soffbords akvarie...kommer fiskarna må dåligt av detta om det funkar vilka fiskar skulle aceptera det..

    Mvh Pirre
  • Natalie-86
    • November 2007
    • 116

    #2
    Vad har du, eller snarare vad ska du ha för fiskar?
    http://img161.imageshack.us/img161/6586/img1292wk9.jpg

    Kommentar

    • addo
      • January 2007
      • 609

      #3
      Glaset går bra, frågan är vad den svarta stenkrossen består av.

      Om allt är glaskross går det bra så länge du inte har några djur som kan skära sig på det.
      Senast redigerad av addo; 10 January 2008, 13:20. Anledning: läste fel

      Kommentar

      • Koksalt
        • November 2007
        • 498

        #4
        Ursprungligen postat av perszoon
        jag undrar om man kan använda sig av vad som hällst som boten material dvs inte behöva ha akvariesand. jag jobbar med inredning och krukor mm och på mitt jobbså finns det dekorations sten kros som ser ut asom glas kross 50% svart 50%klart (genomskinligt) svart gliter kan man säga ger en exlusiv lock i en glas kruka i alla fall, undrar om man kan ha detta i mitt akvarie? vill ha lite anorlunda för jag har ett anorlunda soffbords akvarie...kommer fiskarna må dåligt av detta om det funkar vilka fiskar skulle aceptera det..

        Mvh Pirre
        Tror nog att i princip allt material ingår som inte innehåller tungmetaller. Det som kan vara lite problem är att bottensubstratet kan bli för "vasst" för fiskarna.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

        Kommentar

        • perszoon
          • January 2008
          • 3

          #5
          Ursprungligen postat av Natalie-86
          Vad har du, eller snarare vad ska du ha för fiskar?


          jag har inga fiskar än...är mitt första akvarie sen jag var riktigt liten vill ha fiskar som kan trivas ett fyrkantigt akvarie 80cm bret 38cm högt

          Kommentar

          • perszoon
            • January 2008
            • 3

            #6
            Ursprungligen postat av addo
            Glaset går bra, frågan är vad den svarta stenkrossen består av.

            Om allt är glaskross går det bra så länge du inte har några djur som kan skära sig på det.


            det ser ut som glas kross men har svårt att tro att det är glas jag kan ju köra ner näven och gojsarunt utan att skära mig

            Kommentar

            • firefox75
              • April 2007
              • 1806

              #7
              Hmmm...slipat glaskross
              Misstänker att det andra i grusväg är en form av aluminiumsilkat...eller eventuellt granitkross.
              Frånvarande nu mera men här ibland.

              Kommentar

              Arbetssätt...