Jag litar på att den ska ställa upp för mig. Får se hur det ser ut om ett par dagar.
Stenen flyter.
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Jag blir lite fundersam... ÄR det verkligen en sten, så det inte är en vit/annan färgad rot?Kommentar
-
Om jag känner Maria rätt så är det en stor VIT(Fel)sten som är gjord av Leca säkert som flyter och flyter...........Kan ha fel givetvis Hi HiMvh.PatrikKommentar
-
Med vänlig hälsning,
hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.Kommentar
-
Det kan väl helt enkelt vara så att denna sten har en spricka inuti sig där det kommit in luft, sen har hålet till sprickan täppts igen. Det kan också vara så att denna sten är mer porös än de andra stenarna och har små bubblor av luft inne i sig helt naturligt.
Det kan också vara så att stenen inte är någon vanlig sten, utan en nästan-förstenad bit av kol eller någon speciell kolliknande bergart eller liknande. Är den svart så har jag själv varit med om att dessa små stenar flyter. Jag slängde den för det var ju meningslöst./ EbbaKommentar
-
Kommentar
-
Lite sent ute här, men denna länken förklarar pimpsten lättöverskådligt; http://sv.wikipedia.org/wiki/Pimpsten
Lutt! Är det engelskans pimp du menar?
På engelska heter pimpsten; Pumice.Kommentar
-
Haha
Ja, jag tänkte på det också! Undrar vad engelsmännen tänker när de är i sverige och ser skyltar som; Infart, Brandstation, Godsexpedition?
En engelsk kompis till mig var helt tvungen att köpa med sig ett antal paket av Pricks Pepparkakor. Han ville ge bort massvis med dessa hemma i England.
Aaah, det finns massor av såna sköna "översättningar"!
Hur översätter man; Visa framfötterna... Show your frontfeet...?
And so on... and so on.
Sorry att jag klippte tråden, tillbaka till ämnet!Kommentar
Kommentar