Fästa bakgrund i nytt kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    Fästa bakgrund i nytt kar

    På söndag får jag hem ett nytt kar som jag tänkte silikona fast en bakgrund från Aquael i och då dyker det ju upp lite funderingar.

    Så här ser bakgrunden ut.

    Hur länge bör silikon härda innan jag börjar fylla med vatten?
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    hejsan,

    Det finns alltid information om torktid på tuben. Läs den.

    Tror inte du behöver ha en tjock sträng silicon för den bakgrunden. Ganska bra kontaktyta mot glaset.

    Men som sagt. Läs på tuben
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    • patdah
      • November 2007
      • 659

      #3
      Jo, det må stå på tuben... men man vill ju att det ska härda snabbare än så... finns det inga genvägar?
      /Patrik

      I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        #4
        Satte in samma bakgrund i mitt nya kar, men behövde inte silikona fast den. På mitt kar fick jag sticka upp den bakom mittstaget (den var lika hög som karet och fick inte plats annars) och så gick den i spänn mellan sidorna. Den sitter helt enkelt där den sitter... Sanden håller nederkanten på plats och mittstaget håller överkanten på plats.

        Det finns inga genvägar. Silikon torkar när den torkar. Här har silikonen torkat på ett dygn ungefär, då luktar den inte längre ättika.
        Men med lite tur behöver inte du heller silikona fast bakgrunden.
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • patdah
          • November 2007
          • 659

          #5
          Jag tror inte att det är ett mittstag på ett 240-literskar men det märks i morgon.
          /Patrik

          I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

          Kommentar

          Arbetssätt...