"bakgrund" till cylinderakvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elemi
    • June 2005
    • 76

    "bakgrund" till cylinderakvarie

    Har införstaffat mig ett cylinderakvarie modell denna:
    elarm säljer billigast larm för privat bruk och små företag. Larm utan månadskostnad. SMS avisering. Larmet ringer upp användaren. IP-kameror, övervakningskameror, NVR server, Bitvision, Longse, Herospeed, PGST, fisheye kamera, 8 mp, 5mp, megapixlar, megapixels. Trygg familj. Tryggt hem. Lättförståeligt. Svensk manual.


    pumpen sitter mot ena "väggen" och nu tänkte jag lite på att gömma den.
    1: egen frigolitsten som sitter fast uppifrån och en bit ner mot botten
    är dock lite rädd för att detta ska sno allt för mkt ljus från lampan

    2: bygga upp med lavastenar, men suget kanske försämras då och pumpen renar inte som den ska
    någon som kan ge tips?
    Gör mig till en gladis... Rädda ett djur! www.blocket.se
  • Natalie-86
    • November 2007
    • 116

    #2
    Om du ska bygga med frigolit så blir det väl lite onödigt dyrt till en sån lite del? Tar lite tid också, ska ju torka så länge hela tiden, blir jobbigt om du ångrar dig också med alla silicon rester.

    Kram
    http://img161.imageshack.us/img161/6586/img1292wk9.jpg

    Kommentar

    • MattiasL
      • September 2006
      • 1479

      #3
      Jag har sett jättesnygga cylinderakvarier som har grova bamburör i inredningen. De är fästade på botten och sticker upp med snett avskurna överdelar. En cylindrisk form i ett cylinderakvarium, snyggt! Några sådana framför pumpen borde fixa biffen! Bambun beredes genom att den får ligga i en balja några veckor med dagliga vattenbyten tills de inte utsöndrar något mera vitt "slem". De måste också ha hål borrade så att vatten kan fylla ihåligheterna. Som här http://www.practicalfishkeeping.co.u...amboo_tank.jpg
      Qui audet adipiscitur!

      Kommentar

      • elemi
        • June 2005
        • 76

        #4
        Ursprungligen postat av MattiasL
        Jag har sett jättesnygga cylinderakvarier som har grova bamburör i inredningen. De är fästade på botten och sticker upp med snett avskurna överdelar. En cylindrisk form i ett cylinderakvarium, snyggt! Några sådana framför pumpen borde fixa biffen! Bambun beredes genom att den får ligga i en balja några veckor med dagliga vattenbyten tills de inte utsöndrar något mera vitt "slem". De måste också ha hål borrade så att vatten kan fylla ihåligheterna. Som här http://www.practicalfishkeeping.co.u...amboo_tank.jpg
        woow det där va ju snyggt! ska testa! tackar
        Gör mig till en gladis... Rädda ett djur! www.blocket.se

        Kommentar

        • matlo
          • May 2007
          • 295

          #5
          har en fråga bara, varför införskaffar du ett cylinder akvarium om du ska ha bakgrund i??
          Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

          Kommentar

          • elemi
            • June 2005
            • 76

            #6
            Ursprungligen postat av matlo
            har en fråga bara, varför införskaffar du ett cylinder akvarium om du ska ha bakgrund i??
            kanske för att dölja pumpen !!!
            Gör mig till en gladis... Rädda ett djur! www.blocket.se

            Kommentar

            Arbetssätt...