Lekrör till ancistrus malar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • B0bban
    • February 2007
    • 168

    Lekrör till ancistrus malar?

    hej

    Undrar var man kan handla Lekrör till malar?
    Vill gärna se en bild på produkten jag köper också,har hittat nån sida på nätet men utan bild.
    Har rötter samt en lerkruka just idag men malarna vill inte va i krukan o rötterna är "för lite plats" till malarna,även andra fiskar simmar där så de är inte lungt hela tiden.
    Vill gärna ha malarna att leka.
  • jesper_b
    • June 2006
    • 1201

    #2
    Ursprungligen postat av B0bban
    hej

    Undrar var man kan handla Lekrör till malar?
    Vill gärna se en bild på produkten jag köper också,har hittat nån sida på nätet men utan bild.
    Har rötter samt en lerkruka just idag men malarna vill inte va i krukan o rötterna är "för lite plats" till malarna,även andra fiskar simmar där så de är inte lungt hela tiden.
    Vill gärna ha malarna att leka.
    Vad är det för ancistrus du har för det första? de flesta malar har olika krav.

    Själv beställer jag handgjorda grottor som då kan anpasas efter malarna jag ska leka.

    PVC rör kan du ju prova annars.
    Senast redigerad av jesper_b; 04 December 2007, 22:43.
    www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
    Mina Malar:
    L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

    Kommentar

    • Hagi
      • December 2007
      • 240

      #3
      Elrör funkar kanon, de finns i varierande storlekar. Man kan ex. ha dem i små buntar i varierande storlekar under eller bakom stenar, eller som de är helt öppet om man ej bryr sig estetiskt...

      Billigt är det dessutom!
      "Man vill inte vara den man är. Man vill vara den som man inbillar sig att man kunde ha blivit"

      Kommentar

      • B0bban
        • February 2007
        • 168

        #4
        som de står i rubriken, "lekrör till ancistrus malar"
        Vill ha de snyggt,ett rör i tegel är det jag helst är ute efter då de sätter lite färg i karet.
        Har en stor bjässe som typ bara är nattaktiv o en relativt stor hona,dessa är köpta som ett "lekpar" men som det är nu verkar jag ha för lite gömmställen för dem.
        Elrör blir för lite även om de finns grova så är de svårt att täcka riktigt snyggt då denna stora mal gärna spurtar runt i grusen som ingenting.
        Möjligvis man kan hitta ett rör i tegel hos ett byggvaruhus?

        Kommentar

        • jesper_b
          • June 2006
          • 1201

          #5
          Ursprungligen postat av B0bban
          som de står i rubriken, "lekrör till ancistrus malar"
          Vill ha de snyggt,ett rör i tegel är det jag helst är ute efter då de sätter lite färg i karet.
          Har en stor bjässe som typ bara är nattaktiv o en relativt stor hona,dessa är köpta som ett "lekpar" men som det är nu verkar jag ha för lite gömmställen för dem.
          Elrör blir för lite även om de finns grova så är de svårt att täcka riktigt snyggt då denna stora mal gärna spurtar runt i grusen som ingenting.
          Möjligvis man kan hitta ett rör i tegel hos ett byggvaruhus?
          Det finns ju ett antal olika ancistrus med ex, Vanliga, albino, L183 Ancistrus dolichopterus, LDA-72 Ancistrus m.m.

          Tänkte mest om det är en VF variant så kan det vara svårare att få lek på dom. L183 kan vara lite svår att få lek på.
          Senast redigerad av jesper_b; 04 December 2007, 22:45.
          www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
          Mina Malar:
          L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

          Kommentar

          • Knyttet
            • December 2006
            • 646

            #6
            Vanliga ancistrusar är inte så kinkiga. Mina leker under rötter eller i sina kokosnötgrottor. Jag tycker att kokosnötterna ser helt ok ut som del av inredningen.
            min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #7
              Om du vill ha tegel för att det ska se snyggt ut kan du ju titta på tegelpannor på en byggmarknad.
              Nockpannor finns ju i halvböj i allafall, och så kan du ju gräva ner den i gruset, så blir det ju som ett rör
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              • Hagi
                • December 2007
                • 240

                #8
                Jag har en massa tegelrör liggande här hemma på gården, en är kanske i dim. 8cm i diameter med en längd av 25-30cm och den andra varianten är grövre... De borde ju finnas i olika varianter på byggvaruhandeln!

                Bodde du i närheten så kunde du ha hämtat en bunt hos mig!
                "Man vill inte vara den man är. Man vill vara den som man inbillar sig att man kunde ha blivit"

                Kommentar

                • B0bban
                  • February 2007
                  • 168

                  #9
                  hagi: var finns du då?
                  ska glo i byggvaruhusen annars,tackar för hjälpen.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...