Grus????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    Grus????

    Vart köper ni erat färga grus, sand..???
    Det skulle vara snyggt att använda en annan sorts färg i en annan akvarium, ska ev köpa yngelakvarium.
  • Koksalt
    • November 2007
    • 498

    #2
    Kan tänka mig att de allra flesta köper sitt färgade grus i zoo-butiken.. Svart blästersand finns på Biltema även om jag läst att den inte ska vara riktigt svart.

    Dessvärre är ju sanden/gruset väldigt dyrt att köpa större mängder av, så du kanske ska satsa på lite annorlunda inredning i akvariet och ha "vanlig" sand.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

    Kommentar

    • hambli
      • December 2004
      • 508

      #3
      ska åka till ett stort grustag i helgen där det finns grus/sand från 0,001mm till stora stenar.
      det bästa av allt är att jag får ta så mycket jag vill gratis =)

      så kolla om det finns nått grustag i närheten om det är stora mängder grus du ska ha, för det är ju inte gratis med den stenen som finns i zoobutikerna

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4
        Jag har köpt blå sand i zoobutiken. Men eftersom det är för dyrt att fylla ett akvarium med bara färgad sand har jag blandat med vanlig sjösten, det blev faktiskt riktigt snyggt.
        En annan idé, till lite ovanlig botten är vanliga glaskulor.Numera finnns de i alla möjliga varianter, helfärgade. ogenomskinliga, enfärgade, spräckliga.
        Jag brukar lägga runt växterna, eftersom fiskar som vill böka upp dem då får svårare att göra det.
        en del tycker väl inte det är snyggt, men jag är "glastokig" så jag gillar det.
        Pröva med helt genomskinliga kulor, de brukar bara ha lite, lite färg på ytan, det bryter snyggt av färgerna runt om.
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • Dysnomia
          • April 2004
          • 1692

          #5
          Köpte kolsvart sand till platytanken i köket (har svart sopsäcksbakgrund med) och gav 10:-/kilot. Sand till det (54 liter) kostade 45:-. Om man däremot vill fylla ett 375 liters så blir det hiskeliga summor!

          Snyggt blev det iaf. Karet är limmat med svart silikon, har svart ramp, svart sand, svart bakgrund, svart grotta (egenhändigt tillverkad av sonens "kasta-macka-stenar ), en kolsten, fräsch grön färg på ormbunkarna, de röda platysarna och några utkastade röda prismor på sanden.
          Det var liksom värt varenda krona på sanden!
          Skånetös i Dalarna
          MIN ZOON!

          Kommentar

          Arbetssätt...