Limma fast en kruka på bakgrunden ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

Limma fast en kruka på bakgrunden ?

Hej !

Kan man tillverka en kruka och limma fast den på bakgrunden ?

Tanken jag har, är att i mitt 222 litersm 110x45x45cm, ha en bakgrund gjord av en stor skifferplatta (ja, jag är skifferbög....), bakom den har jag filtermatrial, i vilket jag stoppar ner en eller två cirk pumpar.

Så, skulle man kunna tänka sig att man 25-30 cm upp på skifferväggen silikonar ihop några skifferbitar, så att man får en fyrkantig "kruka", fyller den med grus/sand, och planterar några kortväxande växter ??????

Räcker det med typ 5x5x5cm grus/sand, eller kräver växterna "mer utrymme)

Se halvtaskig skiss för att ni skall förstå hur jag tänker.

Tanken är isf att ha ett helt gäng med "krukor" på väggen. På botten planterar jag isf växter som i höjd når prexis upp till krukorna.
    Bifogade filer
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

Jag kan inte tänka mig någon anledning för att det INTE skulle funka, annat än att det kanske blir lite trångt för växternas rötter... Hur det påverkar växterna vet jag inget om, dock.
    222 liter Malawi

Kommentar

• Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

Det är just det med växternas rötter som är min undran....
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå

Kommentar

• Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

fler kommentarer ?

Kommentar

Arbetssätt...