räcker husfix?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HooFNaueR
    • November 2007
    • 142

    räcker husfix?

    Hejsan, ja ska precis göra en bakgrund till mitt akvarium, ja har hört massa om att man behöver och inte behöver lacka, sen läste ja att casco husfix var ett bra fix, och så står de på förpackningen att de passar bra till båte våta och torra ytor, skulle vilja ha lite information av erfarna som tästat detta och som vet om de funkar eller inte..

    Tack //Dennis
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Det håller nog för stänk mm. Men inte att helt vara nersänkt i vatten, det håller kanske ett par år.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • HooFNaueR
      • November 2007
      • 142

      #3
      okeej.. tack då får ja lacka de i vilket fall, har lagt ut en del rubriker om detta .. :P

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Ursprungligen postat av Oscar Cederqvist
        Det håller nog för stänk mm. Men inte att helt vara nersänkt i vatten, det håller kanske ett par år.
        Jag hade mitt kar med husfixbakgrund i ca 3 år och killen före mig hade haft det i flera år...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Tänk på att obehandlad husfix påverkar KH GH och pH uppåt.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #6
            Ursprungligen postat av heeke
            Tänk på att obehandlad husfix påverkar KH GH och pH uppåt.
            Ja, mina malawis brydde sig inte.. Det är en annan fråga också än hållbarheten... Men visst... Vilka är nackdelarna med lack... Inga mer än att det blir lite glansigt?
            Men inte sjutton rasar husfixen bort på ett par år om man gör det ordentligt och låter det härda ordentligt.. Det vet jag av erfarenhet.. Inte blev den ful heller fast jag trodde att den skulle bli det... Lite porösare är möjligt att den blev med tiden men jag minns inte så väl.. det var inget jag tänkte på iaf..
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • JEK
              • March 2007
              • 1467

              #7
              I Danmark har jag aldrig hørt talas om att anvænda lack till bakgrunder.
              Dær anvænder dom ett produkt kallat alfix. Det anvænds till att sætta fast kakel och klinkers tror jag...
              Mvh.
              Johan - akvarielös!

              Kommentar

              • HooFNaueR
                • November 2007
                • 142

                #8
                okeej, men ja lackar ändå för min kompis köpte nyss 1 liter lack och då kan ja få av han så då får ja lacka, men vet ni något sätt man kan göra så lacken inte blir så glansig?...

                Kommentar

                • Kyssguramin
                  • October 2006
                  • 227

                  #9
                  måla på ^^

                  Kommentar

                  • HooFNaueR
                    • November 2007
                    • 142

                    #10
                    nu har ja karvat ut stenarna och lagt på husfix, de blev riktigt fint ska bara lacka de så är de klart tack för svaren :P

                    Kommentar

                    Arbetssätt...