Nån som vet var man kan köpa snäckskal, till snäcklekare, på nätet.
Köpa snäckskal
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
fanns någon dansk akvarie hemsida, som sålde snäckskal. Kommer dock inte ihåg vad dom heter. Men du kan ju kika på lite danska sidor -
Tomma skal för vinbergssnäckor brukar man kunna köpa i delikatessavdelningen i större livsmedelsaffärerAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
det har du rätt i Kjell, men det fanns någon dansk sida man kunde beställa neothoma (stavning?) snäckskal.Kommentar
-
Jo det är riktigt, men jag hade tänkt slippa köpa sniglarna. Om jag förstår det rätt så köper man sniglar på burk och då följer snäckskalen med "brevid". Min förhoppning var att det skulle gå att endast köpa skalen.Mvh PeterKommentar
-
Det finns lösa skal att köpa utan medföljande sniglar. Såg det i Spånga (kommer inte ihåg vad affären heter, en gammal Vivo som bytt namn). Tror det var 36 st för 45 kr. Såg riktigt snygga ut, alltså lite mer brunt i än de som kryper runt ute.Jag behöver inte inledas i frestelse, jag kan gå själv!Kommentar
-
Som Pegrasus skriver så brukar det även finnas lösa skal att köpa.
Annars smakar vinbergssnäckor riktigt gottAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
-
Plantagen i Linköping har inte Vinbärssnäckskal, enbart havssnäckor. På Maxi hittade jag Vinbärsnäckor med snäckor och vitlök i en liten frysbox, 49 kr för 12 st, men skalen såg fina ut:-)Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
Kommentar