Btn Slimline

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mazzi
    • October 2006
    • 364

Btn Slimline

Jag tänkte beställa btn slimline till mitt 400l juwelakvarium, vilka bitar ska jag ha? Ska det vara den som är 20cm bred till att dölja värmare mm, jag har inte tänkt att bygga in filtret. Jag vill fråga alla rutinerade här så inget blir fel.

Är pwss bra eller finns det andra någon vill rekomendera.

Tror ni det kan vara snyggt att blanda engelsk sjösten med svart grus för att få en lite mörkare botten?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Ang. BTN Slimline så beställ hela 50 cm bitar då de kostar endast en hundring mer än om du tar en 20cm:s bit. De är ganska lätta att skära i om du har en vass mattkniv.
    Den överblivna biten kan vara bra att ha
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• JonasB
      • June 2005
      • 179

Här finns info om vad man behöver köpa till olika akvarier:
      540 Under uppstart
      AkwaLux 200L

Kommentar

• Mazzi
        • October 2006
        • 364

Men frågan är om jag ska ha 50 eller 60cm hög. Från botten upp till kanten där möbeln börjar är det drygt 51cm!? Borde kanske räcka med 50cm!?

Vad tror ni om grusblandningen, någon som har gjort så?

Kommentar

• ansjo
          • November 2005
          • 29967

Då ska du ha 50 högt, och låt spalten som blir över vara i underkant.
          Om du blandar gruset så kommer det att skikta sig, och det grövre gruset kommer att ligga överst efter ett tag. Sedan hur lång tid det tar kan variera.
          Själv har jag endast Engelsk sjösand 2-3 mm i mina kar, då det är snällt mot skäggtömmarna på malarna och funkar bra hos mig.
          /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• ghosten
            • August 2006
            • 106

jag beställde genom pwss mina slimline tog lite längre tid pga det strulade till sig med frakten genom bussgods men ändå bara gott att säga om pwss.
            längtar tills jag hittat mitt nya projekt...

Kommentar

• janne63
              • August 2006
              • 294

Jag hade nog köpt i butik istället, det kan skilja en hel del i färg mellan olika bitar.

Vad menar du med att dölja värmare men inte bygga in filttet? Värmaren sitter väl i filtret på Juwel kar!

Kommentar

• ghosten
                • August 2006
                • 106

visst kan det skilja färg på bitarna det gjorde det lite i nyans på mina men det blev snygga effekter i akvariet faktiskt.

sedan är ju frågan om det lönar sig att köpa i butik eller nätet.

många faktorer när det gäller kostnad bensin sträck till affären som jag hade 12mil till en butik som sålde detta. sedan var priset i butiekn nästan det dubbla.

känade fler hundra ¨på att beställa genom nätet tror frakten gick på 120kr totalt

Kommentar

• Mazzi
                  • October 2006
                  • 364

Hej.

Det blev till att köpa i butik tillslut och tur var nog det för jag fick fel storlek, både jag och han i butiken fick nog för sig att dom som heter 50A,B osv är 50cm i höjd men så var ju inte fallet dom var ju bara 45cm. Men nu har jag bytt så nu är det bara till att montera.

Jag frågade i en annan tråd om jag kan limma dit dom med något som heter TEC7, det är väl någon form av silikon! Det står giftfri på tuben.

/Mats

Kommentar

• ghosten
                    • August 2006
                    • 106

Ursprungligen postat av Mazzi
                    Hej.

Jag frågade i en annan tråd om jag kan limma dit dom med något som heter TEC7, det är väl någon form av silikon! Det står giftfri på tuben.

/Mats

jag limmade mitt med silikon som jag köpte i djuraffären gjorde det faktiskt idag

Kommentar

• Mazzi
                      • October 2006
                      • 364

Får nog bli till att köpa akvariumsilikon för säkerhets skull!

Kommentar

Arbetssätt...