vatten bakom bakgrunden. farligt ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • neon_kimpan
    • August 2005
    • 1733

vatten bakom bakgrunden. farligt ?

hej hej !!

för ett tag sedan så gjorde jag en bakgrund till ett litet kar på 40 liter, mest för att prova innan jag gör till de lite större karet..men när jag provfyllde idag så sipprade det in vatten någonstans så det blev en del vatten bakom bakgrunden är det bara att riva ner bakgrunden o göra en ny ? eller är det inte så farligt ??

//kim
    Senast redigerad av neon_kimpan; 16 December 2006, 13:30. Anledning: stavfel
    MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.
  • tulle89
    • March 2006
    • 1183

Ja jag fick osså vatten bakom min bakgrund och sen hur pass farligt det är e väll beroende på hur bra du har silikonat dit den. Jag använde rätt mkt silikon och den sitter på plats än sålänge så jag tror inte det ska vara några problem.

//MVH Tulle
    Med Vänliga Hälsningar Tulle

Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

Kommentar

• neon_kimpan
      • August 2005
      • 1733

vad menar du med "hur du siliconat" ?? lossnar den lättare om det är vatten bakom ?? de vore ju ist inte så bra !! jag tänkte mest på att vattnet kanske ligget där o "röttnar" eller vad man ska säga, men de kanske inte är nån fara med det ??

//kim

Kommentar

• Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

Det spelar ingen som helst roll om det kommer vatten bakom bakgrunden.
        222 liter Malawi

Kommentar

• tulle89
          • March 2006
          • 1183

Ursprungligen postat av neon_kimpan
          vad menar du med "hur du siliconat" ?? lossnar den lättare om det är vatten bakom ?? de vore ju ist inte så bra !! jag tänkte mest på att vattnet kanske ligget där o "röttnar" eller vad man ska säga, men de kanske inte är nån fara med det ??

//kim

Ja hur mycket du silikonat. Faran jag ser i det isåfall är om frigoliten skulle få större flytkraft med vatten bakom men har du silikonat mcyket så inte frigoliten lossnar så är det ingen fara.
          O risken att vattnet skulle ruttna är nog obefintlig, i och med att det är vatten där så måste det ju komma in nytt lite då och då.

//MVH Tulle

Kommentar

• neon_kimpan
            • August 2005
            • 1733

ahh ok!! vad skönt att slippa göra om allt tacka så mkt Tulle o Nils

//kim

Kommentar

• sad_ant
              • November 2006
              • 84

borde vara mycket mer flytkraft om det är luft bakom än vatten!
              har oxå vatten bakom mina bakgrunder

Kommentar

• niclas89
                • October 2004
                • 228

De kom in vatten bakom min frigolit bakgrund och jag rev ut de. Jag va osäker på om färgen osv va farlig för firrarna, men de kanske de inte är.
                flippflopp Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=290186

Kommentar

• Nils Holmström
                  • November 2004
                  • 2195

Ursprungligen postat av niclas89
                  De kom in vatten bakom min frigolit bakgrund och jag rev ut de. Jag va osäker på om färgen osv va farlig för firrarna, men de kanske de inte är.
                  Om du har färg som inte är lackad, är det nog inte särskilt nyttigt nej. stillastående vatten i sig är dock inget problem.
                  222 liter Malawi

Kommentar

• niclas89
                    • October 2004
                    • 228

Jag lackade färgen så klart. Men om de läcker in någonstanns så borde de tyda på att lacken inte har täckt på ett visst ställe. Och då skyddas inte färgen. Nej stillastående vatten är inge prob...

Kommentar

• Nils Holmström
                      • November 2004
                      • 2195

Men vänta nu, pratar du om färg I bakgrunden, eller BAKOM bakgrunden? det är ju rätt stor skillnad. eller har du satt i bakgrunden och SEN lackat den?
                      222 liter Malawi

Kommentar

• niclas89
                        • October 2004
                        • 228

Bakom och FRAMFÖR bakgrunden. Man målar bakgrunden med färg. Sen lackar man den. Om man då missat en fläck med lacken så kommer de förmodligen spridas ämnen från färgen. eller?...
                        Och då kan de tränga in vatten bakom bakgrunden. Förstår du nu?...,.,

Kommentar

• tulle89
                          • March 2006
                          • 1183

men det bros ju helt och hållet på vad det är för färg. Många som blandar färgpigment och typ husfix skiter i o lacka om de ska ha malawi för då höjer det ph:t.
                          Så allt beror på vad du har användt för färg!

//MVH Tulle

Kommentar

• flygrc
                            • June 2006
                            • 2755

Ursprungligen postat av sad_ant
                            borde vara mycket mer flytkraft om det är luft bakom än vatten!
                            har oxå vatten bakom mina bakgrunder
                            Lyftkraften blir bara av vatten som kommer under bakgrunden och det gäller även utskjutande delar på bakgrunden , framsida som baksidan.
                            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

Kommentar

Arbetssätt...