BTN Woodrock 50cm i ett 60cm Akvarium??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • adl
    • January 2006
    • 97

    BTN Woodrock 50cm i ett 60cm Akvarium??

    Som rubriken säger, hur funkar det med en Woodrock 50cm i ett akvarium som är 60cm? Jag har tänkt att bygga upp med frigolit i bakdelen av karet men kommer det att se konstigt ut?
    Akvariet är ett MP som är 130x60x60 och det har en list nertill som täcker ca 5cm av botten.
    Mvh
    Adam
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Du får väl helt enkelt bygga en terass av stenar och sand framför så har du löst problemet....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det går väl ett stag rättöver på MP:s akvarium och det sitter några cm ner från kanten. Räknar du därifrån och nedåt så är det nog inte 60 cm högt. Sedan fyller sanden ut en del med så då har du dina 50 cm
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • adl
        • January 2006
        • 97

        #4
        Ja det går ett stag över men upp till det är det 57cm, och jag såg på www.backtonature.se att woodrock modulerna bara är 46cm så jag saknar 10cm tror ni att det kommer se konstigt ut??
        Mvh
        Adam

        Kommentar

        • fluander
          • October 2003
          • 276

          #5
          Har du redan 50 cm moduler? det finns också 60 cm moduler.
          fluander
          zoonen.se

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Ursprungligen postat av adl
            Ja det går ett stag över men upp till det är det 57cm, och jag såg på www.backtonature.se att woodrock modulerna bara är 46cm så jag saknar 10cm tror ni att det kommer se konstigt ut??
            Om du inte redan har köpt modulerna, så är det bättre att köpa de som är 60 cm höga.
            Har du redan skaffat dem, så ser det inte konstigt ut om du täcker upp med sanden till underkanten, om du nu kan tänka dig att ha såpass mycket sand. Sedan kan du släppa någon cm i överkant med så bakgrunden kommer i kant med vattenlinjen.

            Varför ska du bygga upp med frigolit i bakdelen av karet?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • adl
              • January 2006
              • 97

              #7
              Har fått ett bra pris på 50cm höga moduer, men jag hoppar nog det när jag har mätt i karet kommer nog se konstigt ut från sidan så det blir nog slimline istället.
              Mvh
              Adam

              Kommentar

              Arbetssätt...