Vart får jag tag på bra sand till..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • decimus
    • November 2005
    • 243

Vart får jag tag på bra sand till..

hej,
    vart får jag tag på bra sand till tangyanika ciklider, vilken e bäst, storlek,

och kan man ha växter i sand, har hört att de blir rätt så hårt efter ett tag och e svårt för växter att rota sig.

bor i gbg området.

Har ciklidgrus nu, men tycker det är för grovt,

tips å råd mottages! =)

mvh
  • Redbullen
    • April 2005
    • 1129

Ursprungligen postat av decimus
    hej,
    vart får jag tag på bra sand till tangyanika ciklider, vilken e bäst, storlek,

och kan man ha växter i sand, har hört att de blir rätt så hårt efter ett tag och e svårt för växter att rota sig.

bor i gbg området.

Har ciklidgrus nu, men tycker det är för grovt,

tips å råd mottages! =)

mvh
    Blästersant från Biltema eller ciklidsand från någon akvariebutik funkar kanon.
    Har kört båda delar och det blir kanon..

//Peter

Kommentar

• decimus
      • November 2005
      • 243

Tack, hur e det med sand egentligen skal man skölja den elelr e de bara å lägga i å hoppas att de lägger sig inom de närmaste dagarna?

att skölja sand känns ju sådär, om man sköljer bar avanligt ciklidgrus så rinner ju en del grus med vad gör då inte sand? kommer ju täppa igen dushen *ler

Kommentar

• Robin_Hedstrom
        • January 2005
        • 1818

hur gör du då?

det optimala är att trycka ner duschmunstycket i hinken med sand i duschen och sen låta vattnet stå på. Skiten flyter upp och över kanten men sanden är kvar i hinken.
        Ibland rör man om.
        /Robin Hedström
        http://www.robinhedstrom.se/

Kommentar

• jolon
          • December 2002
          • 1075

Ursprungligen postat av decimus
          Tack, hur e det med sand egentligen skal man skölja den elelr e de bara å lägga i å hoppas att de lägger sig inom de närmaste dagarna?

att skölja sand känns ju sådär, om man sköljer bar avanligt ciklidgrus så rinner ju en del grus med vad gör då inte sand? kommer ju täppa igen dushen *ler
          fyll en hink halvvägs med sand tryck ner duschen till botten av sagda hink, blås på rör om lite,, när vattnet som lämnar hinken ser bra ut så är gruset bra.(gawd neverthoght i had to explain thaht one)
          My internet should be readonly.

Kommentar

• tummen
            • March 2005
            • 5199

Var sägs om korallsand....
            Thomas "tummen" Wallén

Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

Kommentar

• decimus
              • November 2005
              • 243

tack, jag är inte helt bakom , det där med duschen är ju redan så jag gör men, jag tycker att redan med lite tyngre ciklidgrus så får jag en hel strand ner i avloppet å det e inte populärt.

tummen: korallsand,? vilkenstorlek är det ciklidgrus du tänker på det är ju lite grovare.

förövrigt, är inte blästersanden lite ljus? finns den ngn sand som är lite inte svart men naturfägad?

Kommentar

• decimus
                • November 2005
                • 243

vilken storlek är bra på snaden då 0.01-0.05 som rikigt fin sand eller 0.2-0.05
                (räknat i millimeter då.)

och är råda sanden runt. har funderat på riktiga sand malar å de vill inte ha vass sand för då kan de skära sig =)

Kommentar

Arbetssätt...