Tips på mer info om BTN-slimline?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • -c-
    • May 2006
    • 33

Tips på mer info om BTN-slimline?

Är någon här som vet var man kan läsa mer om btn-slimline någonstans på nätet? På www.backtonature.se finns i princip ingen information alls (mer än lite foto från en mässa), jag hittar inte heller någon kontaktinformation till tillverkaren på hemsidan . Jag har precis beställt ett 2m akvarium och skulle vilja sätta in en platt bakgrund, kanske kombinerat med någon "traditionell" btn-modul i ett hörn för viss utrustning. Jag antar att modulerna går att bygga ihop men behöver i så fall veta med säkerhet att en slimline-bakgrund kan bli minst 180 centimeter ihopbyggd.

Någon som har tips på var jag finner mer info på nätet (har stora svårigheter att ta mig till en fysisk affär)?
  • MalawiAnna
    • July 2006
    • 215

Slimline finns att köpa på www.pwss.se
    Mvh Anna

Kommentar

• -c-
      • May 2006
      • 33

Tack Anna, jag har noterat att de finns på pwss, men tyvärr finns ingen info om dem där heller (mer än mått och färg)

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Administrator

• December 2001
        • 48148

Det är ju de som säljer som skall ge info - så det är väl bara att ringa eller maila dom du handlar hos
        Vad gäller mått så finns den i 2 höjder 45 cm (för 50 höga akvarium) och 55 cm (för 60 höga akvarium)
        Den finns i två färger - vitaktig resp. rödbrun
        Varje höjd och färg finns sedan i 3 storlekar (bredder) - 50 cm (finns två modeller med lite olika form) samt 20 cm och 10 cm.

Så för ett 180 cm akvarium behövs 3st 50-bitar, 1 st 20-bit och 1 st 10-bit - det blir 180 cm.
        Fast egentligen är de mycket lätta att skära till om man skulel ha ett udda mått. Kan kanske också i ditt fall vara smart att istället köpa 4 st 50 cm bitar (en 50 bit kostar sannolikt inte mycket mer än en 20 och en 10 ihop) och då får du 20 cm över till en filtergömmare.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• -c-
          • May 2006
          • 33

Tack för infon Kjell, nu är det bara att skrida till verket med inredningsprojektet!

Håller med dig om att de som säljer produkterna skall kunna ge svar på vad man säljer men tycker inte att det skulle skada om de som tillverkar produkterna berättar att vad de gör vilka egenskaper deras produkter har. Jag tycker att det är önskvärt att kunna läsa på i förväg om olika alternativ och sedan låta ett beslut mogna fram, då blir det lite krångligare att behöva ringa en massa samtal eller skicka e-post istället för att produktspecar läsa på en hemsida. Kunskapen borde rimligtvis vara störst hos den som tillverkar produkten?

Har noterat att det generellt informeras oerhört begränsat om olika akvarietillbehör, det är nästan som om man inte insett att webben är användbart i marknadsföringssyfte? On the rocks AB är i en jämförelse med många andra tillverkare riktigt duktiga, trots sina brister.

Jag tillhör en av allt fler konsumenter som dagligen använder webben för att söka fakta om och handla produkter (enligt handelns egna uppgifter ökar webbens betydelse som försäljningskanal explosionsartat). Nu väntar jag bara på att tillverkare och handlare inom akvaristiken hinner ikapp andra branscher.

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Administrator

• December 2001
            • 48148

Det kommer säkert upp rejält med information på deras hemsida också och en liten anledning till att den inte finns där redan är nog att jag "slöat"
            Jag gör nämligen hemsidan åt dom och rätt mycket av det jobbet är i och för sig redan gjort men tiden räcker inte riktigt till för att allt skall bli klart.
            Produkten är ju dels ny och innan den fanns på marknaden kunde jag t.ex. inte fota en monteringsanvisning (vilket innebär att man måste skaffa fram akvarier och sedan köra igång dom).
            Sedan skulle jag först ta fram foton etc. för förpackningen av Slimline - rätt mycket jobb men det är nu gjort i alla fall.
            Sedan måste jag prioritera lite annat en tid (bl.a. skriker min revisor på mig att mitt bokslut måste vara klart och sedan måste jag sätta ihop föredrag till Akvariets Dag i Århus om 10 dagar). Sedan måste jag också lägga några dagar på att skriva nya artbeskrivningar för Zoopet eftersom de är på väg att "ta slut".
            Men vid månadskiftet räknar jag med att ta itu med OTRs hemsida och lägga in alla info om Slimline - detta är dock inte gjort i en handvändning eftersom det ju handlar om flera språk.

Nåväl en massa ursäkter - under tiden kan jag i alla fall svara på eventuella frågor här på Zoopet
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• -c-
              • May 2006
              • 33

Vad bra att du kan svara på btn-frågor här Kjell! Som jag försökte att framföra i mitt tidigare, delvis oläsbara inlägg, anser jag egentligen inte att OTRs hemsida är sämre än andra i branschen (snarare en av de bästa framförallt när det gäller att förmedla en känsla av produkterna). Nåväl nog om det nu, här kommer två små funderingar om BTN-slimline och "vanliga btn-moduler"!

1. Det verkar finnas A- resp. B-moduler som båda är 50 cm långa, är dessa avsedda att monteras efter varandra för ökad variation (eg. passar A- & B-bitarna ihop "mönstermässigt")?

2. Om jag förstår det rätt så kallas den röd-bruna färgen för röd gneis, passar dessa ihop färgmässigt med de tidigare mer tredimensionella modulerna (har bara sett att de finns i en färgskala som jag har för mig kallas basalt/gneis)?

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Administrator

• December 2001
                • 48148

Ursprungligen postat av -c-
                1. Det verkar finnas A- resp. B-moduler som båda är 50 cm långa, är dessa avsedda att monteras efter varandra för ökad variation (eg. passar A- & B-bitarna ihop "mönstermässigt")?

2. Om jag förstår det rätt så kallas den röd-bruna färgen för röd gneis, passar dessa ihop färgmässigt med de tidigare mer tredimensionella modulerna (har bara sett att de finns i en färgskala som jag har för mig kallas basalt/gneis)?
                1/ Alla bitar passar mönstermäsiigt ihop och kan blandas hur som helst. Att det finns två med samma mått (A och B) har enbart att göra med det som du skriver - dvs ökad variation. Det vore kanske inte så kul att ha 3 identiskt lika varandra bitar i en följd i ett 150 cm akvarium. Visst man skulle ju kunna köpa 2 st 50, 2 st 20 och 1 st 10 och blanda dessa men det skulle ju bli betydligt dyrare.

2/ Det är inte samma färg - men de liknar varandra mycket.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell

Kommentar

Arbetssätt...