DIY - Hål i sten.. :)
Kollaps
X
-
-
fasiken vilken ideva tuft det vart
I like
Hoppas du lägger upp bilder på hur det ser ut i akvariet plus hur dom reagerade
MVH Johan
Kommentar
-
Tänkte bara visa hur det såg ut med en av stenarna i karet. Den som var tänkt att ha till palett leken väntar jag med (eftersom de redan hade beslutat sig för att leka i krukan.. Ville inte störa dem)
www.ytan.nu/bilder/ikaret.jpg - Så såg stenen ut i vattnet
www.ytan.nu/bilder/borellii.jpg - Första besöket var av ett A. Borelli YH yngel!
JensAd nocendum potenses sumusKommentar
-
-
Kan du lägga upp en helbild på akvariet så man får se hur stenen ser ut då??
jättesnyggt.
Hur djupt är hålet?MVH Johan
Kommentar
-
Tänkte bara komma med en liten updatering gällande mina blästrade stenar. Verkar som om fiskarna tycker om dem och de trivs bra me dem (har haft palett lek, kakadua ciklid, regnbågs ciklid lek i dem).
Dock så verkar det tyvärr som om mina malar inte är så överdrivet förtjusta i dessa, misstänker att de kanske inte är tillräckligt trånga och djupa för att falla dem i smaken. Jag har ringt runt o letat tegelrör utan större framgång bygg varuhus och rivningsfirmer.
Då kom jag på följande. Om man tar ett syrafast rostfritt rör i en lämplig dimension och sedan belägger det med keramik för att få en mer stenlik "uppruggad" struktur kanske det skulle fungera.
Så nu på morgonen fixade jag till ett sådant "mal lek rör". Tyckte själv att det såg rätt så schysst ut och kan säkert smälta in lika bra i miljön som ett rött tegelrör och med lite alger på det framöver så blir det säkert toppen.. Eller?
JensAd nocendum potenses sumusKommentar
-
Nice pipe Spazm =O) hur e det belagt invändig med keramik där med??
Jag lägger en beställning på 4st direkt om du kan posta dem till mig=O)Siten där alla plantor växer PlantSwap!Kommentar
-
fan det blev riktigt snyggt, du borde testa och ta en högre/större sten, och göra flera hål i. Kanske så fiskarna kan åka igenom osv. Vad kostar en sån bläster apparat då?:P
Kommentar
-
Hehe, hade faktiskt funderingar på att göra en höghus sten fullproppad med grottor. Dock så kom jag fram till att en sådan nog hade passat bättre i ett malawi kar eller något. Asså inget jag har!
Dock så visar det sig att mina malar älskar mitt nya rör;
En sådan bläster är inget man köper så och har hemma. Kompressorn som ger 8 bars tryck kostar några 100kkr och utrustningen att blästra med en hel del också..Ad nocendum potenses sumusKommentar
Kommentar