Förvaring av stenar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jenny71
    • January 2006
    • 18

    Förvaring av stenar

    Undrar om det är någons om vet eller har något bra tips på hur man förvarar stenar som varit i ett akvarium, har tagit bort dom men vet inte om jag ska lägga i dom igen någon gång fram över.

    Har en rot i akvariumet nu men vet inte om jag ska ha den kvar heller?

    Tacksam för svar

    / Jenny
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Jag brukar lägga mina i en påse efter jag har spolat dem rena.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Piccola
      • September 2006
      • 175

      #3
      2-liters glassbytta i plast med lock.
      Tetrapak: neon-, rödmun-, prickfen-, sorgmantel-, kongo- och kejsartetror + ancistrus.
      Vilda klubben: ljusgula + röda regnbågsfiskar samt neonregnbågar och äppelsniglar.

      Kommentar

      • jenny71
        • January 2006
        • 18

        #4
        Tack för era svar ......
        men skulle kanske tillägga att det är stora dekorationsstenar och dom jag har är nog någon forma av lavasten. Men man kan kanske förvara dom på samma sätt????

        / Jenny

        Kommentar

        • Piccola
          • September 2006
          • 175

          #5
          Köp lämplig plastback med lock - finns ju många billiga stapelbara sorter som passar. Lägg tidningspapper "runt om" så lavastenarna inte glider runt när du flyttar backen. Så gjorde jag förut och det gick bra.
          Tetrapak: neon-, rödmun-, prickfen-, sorgmantel-, kongo- och kejsartetror + ancistrus.
          Vilda klubben: ljusgula + röda regnbågsfiskar samt neonregnbågar och äppelsniglar.

          Kommentar

          • jenny71
            • January 2006
            • 18

            #6
            Tack för svaret. Ska göra det.

            Kommentar

            • albjohn
              • March 2006
              • 1179

              #7
              Om du köper typ flajbox (ikea) eller liknande som finns på tex Claes Ohlsson då har du desutom ett litet reservakvarium för yngel tex.
              Mvh Leif

              Kommentar

              Arbetssätt...