kommer roten kvisten att sjunka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr_Sthlm
    • June 2003
    • 9

    kommer roten kvisten att sjunka?

    Har köpt en rot som ser lite slingrig ut komemr den sjunka om några veckor någon som vet just nu ligger den och flyter.
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    #2
    Javisst kommer den det. En del kokar grenar/rötter så sjunker de snabbare! Tyng inte ner den med nåt bara för risken är stor att det rasar efter ett tag...

    Kommentar

    • Mr_Sthlm
      • June 2003
      • 9

      #3
      Ursprungligen postat av Mamma_och_Simon
      Javisst kommer den det. En del kokar grenar/rötter så sjunker de snabbare! Tyng inte ner den med nåt bara för risken är stor att det rasar efter ett tag...


      Ja det skulle bli en jäkla fart då kan jag säga skulle slå sönder rampen så får nog vänta till den sjunken men en del av roten är ju ovan vatten men det måste väl också tyngas ner till slut. Hur lång tid tror du det tar innan den sjunker?

      Kommentar

      • miiaoo
        • January 2006
        • 2815

        #4
        Ja, du..Det beror på hur torr den är ocj hur tjock den är. Ju torrare och tjockare desto längre tid naturligtvis. Men räkna med kanske två veckor.
        Jag har själv haft en mangroverot i blöt i en hink i ca tre veckor och den vill fortfarande flyta lite.
        Men dom slingriga red moore rötterna har sjunkit fortare för mig eftersom dom är mkt tunnare.
        Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

        Kika gärna in i min dagbok!

        Kommentar

        • PetitJolie
          • September 2006
          • 362

          #5
          jag lade mina rötter i blöt ett par dagar innan jag inredde akvariet. Har inte haft några problem. Min var ändå inte särskilt stor. Men du kan väl låta den ligga i blöt någon vecka för att vara på den säkra sidan. Lägg den i en hink t.ex och sänk den med en stor sten eller ngt. =)
          /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!

          Kommentar

          Arbetssätt...