Ångrar val av botten sand/grus...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fjärilsciklid
    • June 2006
    • 252

    Ångrar val av botten sand/grus...

    Så var det dags för nästa projekt! Jag tog engelsk sjösten 3-5mm + lite större stenar ovanpå, men jag har redan ångrat mig. De grönlingar jag sedan köpte som verkar gilla att böka i botten orkar ju knappt gräva alls och engelsk sjösten tröttnade jag på väldigt fort!

    Har läst på forumet om rådasand och blästersand. Förstått att det kan finnas metallrester i rådasanden som för vissa har rostat och även varit vasst för vissa bottenfiskar... är då Biltemas blästersand bättre?

    Det viktigaste för mig är att mina grönlingar trivs så jag vill ha den sand som är minst vass. Någon som jämfört?
    Senast redigerad av Fjärilsciklid; 16 September 2006, 10:35.
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Jag har inte haft den med grönlingar, men jag har haft biltemas sand med pansarmalar, och de hade inga problem.
    Däremot tyckte jag själv att sanden var för finkornig och kompakt.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Fjärilsciklid
      • June 2006
      • 252

      #3
      Jag skulle hellre ha lite större sandkorn än blästersanden, någon som vet om den går att få i större korn än Biltemas eller får man ta rådasand och hoppas på att det ej finns skadliga mataller / blir för vasst?

      Kommentar

      Arbetssätt...