Sätta in bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • becky_be
    • August 2005
    • 473

    Sätta in bakgrund

    Hej!

    Jag har ett Juwel Rekord 160 liter. Ska flytta och tänkte då passa på att montera en bakgrund i det. Hittade den här som jag tänkte anpassa efter mitt kar.



    Är det något jag behöver tänka på eller är det bara att silikona fast bakgrunden helt på baksidan (insidan) av akvariumet? Tänker inte försöka dölja den inbyggda pumpen och något ytterfilter har jag inte.

    Tänkte skära till bakgrunden då den är lite större än mitt kar, och sen limma fast den helt på karets baksida. Låter det riktigt? Har aldrig gjort detta förr och är därför lite nervös.... Vill inte att det ska bli ett fiasko...

    Hälsningar
    Rebecca
    @-{-{--
    Rebecca
  • rea
    • December 2005
    • 103

    #2
    Ursprungligen postat av becky_be
    Är det något jag behöver tänka på
    Tänk på att man behöver lite rörelse på vattnet som blir bakom bakgrunden, stillastående vatten blir snabbt dåligt speciellt ytan
    Ursprungligen postat av becky_be
    och sen limma fast den helt på karets baksida.
    Antar du menar silikona?
    Detta gör man på bakgrundens kanter (sidor, botten) men det kanske du redan visste =)
    Annars är det nog bara att köra på...
    “Det finns 10 sorters människor i världen, de som kan läsa binärt och de som inte kan”
    - Jo, jag är nog en datanörd ändå.

    190L

    Kommentar

    • becky_be
      • August 2005
      • 473

      #3
      Ursprungligen postat av rea
      Tänk på att man behöver lite rörelse på vattnet som blir bakom bakgrunden, stillastående vatten blir snabbt dåligt speciellt ytan
      Antar du menar silikona?
      Detta gör man på bakgrundens kanter (sidor, botten) men det kanske du redan visste =)
      Annars är det nog bara att köra på...
      Jo, jag menar Silikona, skrev det tidigare, men av bara farten blev det limma andra gången.

      Går det inte att sätta fast den helt på baksidan? Alltså att även ha silikon på hela baksidan. Inte bara sidorna och botten? Ska inte ha något filter, pump eller liknande bakom. Och för att få så mycket som möjligt kvar av yatn vill jag ha den längst in emot glaset.
      @-{-{--
      Rebecca

      Kommentar

      • rea
        • December 2005
        • 103

        #4
        Jag vet ju iof inte hur den där bakgrunden ser ut, men dom jag har sett har ungefär samma struktur på baksidan som framsidan. Klart det går att sätta några sillikonklickar där det tar emot glaset baktill
        “Det finns 10 sorters människor i världen, de som kan läsa binärt och de som inte kan”
        - Jo, jag är nog en datanörd ändå.

        190L

        Kommentar

        • becky_be
          • August 2005
          • 473

          #5
          Hoppas jag har tur och det visar sig att den är helt platt på baksidan!

          Annars om den inte får plats på bra sätt, kan den alltid användas i nästa kar som jag planerat att köpa.
          @-{-{--
          Rebecca

          Kommentar

          • becky_be
            • August 2005
            • 473

            #6
            Fick mail igår, bakgrunden jag beställde var slut. Nu får jag leta något annat...
            @-{-{--
            Rebecca

            Kommentar

            Arbetssätt...