Klantig behöver hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • billo
    • October 2003
    • 85

    Klantig behöver hjälp

    Håller som bäst på att silicona dit överliggarna på mitt akvarium efter att ha stoppat i BTNbakgrunden. Så ena kortsidan är på plats och de långa ska dit och känner att lite tips vore bra Nu är det nämligen ganska mycket silicon på andra ställen än där det är tänkt typ...
    Vilken metod är bra, 0,5 cm glipa-silicon-tvingar på plats eller 1mm och "pressa ner" siliconet????
    Hilfehälphälp!!
    Lägger till att jag håller på och betar av tidigare frågor om silicon men ännu inte hittat svar, så snälla trots att det är tjatigt???
    Senast redigerad av billo; 10 August 2006, 18:13.
    574L Sydamerika
    60L småfirrar
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Jag hade liknande bekymmer när jag monterade min miniamazonas i ett 375 liters som jag hade innan.
    Köpte en beg. bakgrund som när jag måttade på plats i karet var mellan en halv till en cm för smal.
    På dom ställena där det var som bredast satte jag frigolit mellan glaset och bakgrunden och då blev det enklare att silikona springan.
    Likadant var det på några ställen i bottnen men där kladda jag på med det svarta silikonet utav bara den för det ska ändå inte synas.

    Lycka till !
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • billo
      • October 2003
      • 85

      #3
      Svarar mitt eget inlägg Nu är ena långsidan på plats, körde tändstickstricket som funkade fint. Tyvärr är det fortfarande mycket silicon där det inte ska vara, men det finns ju rakblad...
      574L Sydamerika
      60L småfirrar

      Kommentar

      Arbetssätt...