Sopsäck som bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freakazoid
    • June 2006
    • 241

    Sopsäck som bakgrund

    Är det någon som har lite bilder på bakgrunder gjorda av sopsäcker, eller tips på hur man ska göra en fin bakgrund av en sopsäck, och kanske lite andra material?
  • åheim
    • April 2006
    • 13139

    #2
    Ursprungligen postat av freakazoid
    Är det någon som har lite bilder på bakgrunder gjorda av sopsäcker, eller tips på hur man ska göra en fin bakgrund av en sopsäck, och kanske lite andra material?
    har provat sopsäck och tyckte det var ***fult Nu har jag mopanirötter (dem är väldigt platta) lutade mot bakrutan och det är ruggit snyggt och där huserar skäggmunsmalarna! Nåt jag verkligen rekomenderar att prova!!!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      #3
      Om du vill att det ska vara så billigt som möjligt kan du testa med brunt omslagspapper (köps på 25 m rulle) som du klipper till så det är betydligt större än baksidan. Knyckla ihop det grovt, måla ev med vattenfärg lite slarvigt över med naturfärger som olika bruna nyanser och/eller liknande. Sen knölar du ner pappret bakom karet och rättar till det lite så det täcker hela baksidan utan glipor på sidorna.
      Är baksidan på karet algfri blir det hyffsat ok, tycker i alla fall jag som har mycket växter som täcker också.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • freakazoid
        • June 2006
        • 241

        #4
        Ursprungligen postat av Sonja
        Om du vill att det ska vara så billigt som möjligt kan du testa med brunt omslagspapper (köps på 25 m rulle) som du klipper till så det är betydligt större än baksidan. Knyckla ihop det grovt, måla ev med vattenfärg lite slarvigt över med naturfärger som olika bruna nyanser och/eller liknande. Sen knölar du ner pappret bakom karet och rättar till det lite så det täcker hela baksidan utan glipor på sidorna.
        Är baksidan på karet algfri blir det hyffsat ok, tycker i alla fall jag som har mycket växter som täcker också.
        Det är min nästa plan, om inte sopsäcken blir bra, då jag har en här hemma framför mig.

        Kommentar

        • freakazoid
          • June 2006
          • 241

          #5
          Sonja: Vilket av dina kar har en sådan bakgrund?

          Kommentar

          • Tenkare
            • May 2005
            • 2519

            #6
            Jag har satt en sopsäck bakom akvariet. Knycklade till den lite och blev faktiskt ganska nöjd. Sen har jag ju täckt sidorna med solfilm. Orkar inte förklara just nu varför.
            Neca eos omnes, deus suos agnoscet


            Min zon Min Tenkare

            Kommentar

            • Sonja
              • October 2003
              • 7357

              #7
              Ursprungligen postat av freakazoid
              Sonja: Vilket av dina kar har en sådan bakgrund?
              Jag har bara testat på ett pyttelitet räkkar (tigerräkorna) på 10-12 liter. Där blev det riktigt lyckat. Jag har lite extra utrymme bakom så jag tog ett plasttråg som är ca 10 cm högt och lite större än karets baksida. I det knycklade jag ner pappret och ställde den mot baksidan. Jag har ingen bild på det hittills.
              Alltid nyfiken!
              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

              Kommentar

              • Erik...
                • May 2006
                • 1459

                #8
                Själv blöter jag sopsäck, sätter dit, skrapar bort bubblorna och tejpar. Klassisk metod, effektiv enkel och bra, inga reklektioner och man tänker inte så mycket på att det finns en bakruta.

                Kommentar

                Arbetssätt...