Gömställen till Malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tulle89
    • March 2006
    • 1183

    Gömställen till Malawi?

    Hejsan!

    Har ett 222 liters alu akvarium där jag har tänkt ha malawi i. Har typ tänkt ha 3 arter med 4 individer av var art, 1 hanne 3 honor.
    Men så är jag lite osäker med gömställen till dem. Har lagt ner 5 stora kalkstenar/hålstenar och några mindre kalkstenar men är osäker om detta räcker som gömställe för dessa.
    Behöver deras gömställen eller grottor vara helt återförslutna med bara en ingång så ingen kan komma in o störa?
    Hur stora behöver grottorna vara, så att hela fisken kan komma in där och bo där?

    Hoppas vet ngt om detta!

    EDIT- ska fixa till det lite ytterligare senare i dag och försöka fixa ngn bild så ni ser ungefär hur det ser ut.
    // MVH Tulle
    Med Vänliga Hälsningar Tulle

    Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi
  • ciklidis
    • July 2006
    • 85

    #2
    Mina malawi gillar inte hålstenar som gömställen. Kolstenar eller lava som staplas till avancerade grottor är deras favoriter...
    Det blir inte några grottor med bara en utgång utan kanske två eller tre olika "flyktvägar"
    (golden, aulonocara)

    Kommentar

    • tulle89
      • March 2006
      • 1183

      #3
      Jaha vad bra för jag ahr många sånna "grottor" då som är lite halvöppna. Men fiskarna får anpassa sig efter hålstenen för jag har släpat hem 30 kilo sten (med markägarens tillstånd!) så de får helt enkelt lära sig o trivas!

      // MVH Tulle
      Med Vänliga Hälsningar Tulle

      Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

      Kommentar

      • ciklidis
        • July 2006
        • 85

        #4
        "typ gilla läget"

        Du märker väl om det inte fungerar med revir och liknande. Då kanske du får möblera om eller så...

        Kommentar

        • tulle89
          • March 2006
          • 1183

          #5
          Haha japp gilla läget

          Jo det har du rätt i, märker jag att det inte funkar så får jag fråga dem vad som är felet och anpassa mig efter dem istället..

          Jag får tacka dig för att du ytterligare en gång har gett mig lite svar. TACK!

          // MVH Tulle
          Med Vänliga Hälsningar Tulle

          Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

          Kommentar

          Arbetssätt...