funtar på att bygga en inredning i detta material, fogskum alltså... nån som vet om det är giftigt? det vore väldigt smidigt enligt mig att gjuta av en infettad klippa med, eller?
fogskum?
Kollaps
X
-
fogskum?
Taggar: Ingen -
Ursprungligen postat av pesterfuntar på att bygga en inredning i detta material, fogskum alltså... nån som vet om det är giftigt? det vore väldigt smidigt enligt mig att gjuta av en infettad klippa med, eller?Mvh.Patrik -
okej... tack... tänkte nästan att det var nåt sånt...
får hitta på nåt annat att använda...Kommentar
-
stene, använd sökfunktionen nästa gång.
(diskussionen startade i Nya bakgrunden snart klar.. (http://www.backtonature.org/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4531), men flyttades hit) Ok, giftigheten verkar ju vara under kontroll då. Blir mer o mer intressant detta... <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica"720L Malawi-biotopKommentar
-
Ursprungligen postat av steneDet är väldigt giftigt så använd det inteKommentar
-
Fogskum (Montageskum). Enkomponentigt polyuretanskum. Högisolerande och tätande till fönster, dörrar, fogar, golvdrag, VVS-inst. utfyllnad m.m.Kommentar
-
Det kanske finns olika sorters skum vad jag menade var skum du använder inom bygg industrin att det inte innehåller farliga ämnen, som är åldersbeständigt i så många år tåler regn kyla att det skulle vara fritt från farliga ämnen det har jag svårt att tro du ska inte få det på händerna för det kan kan vara farligtMvh.PatrikKommentar
-
För rätt många år sedan så gjorde jag några akvarier med vanlig fogskum. Det var inte giftigt så att fiskarna dog eller något sådant - däremot så ledde det till svåra algproblem i de akvarierna så jag slutade med det.
Tog då reda på vad det var som skummet innehöll (men har självklart glömt av det - men kan det ha varit fosfor tro?) som gav algproblemen.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Kjell FohrmanFör rätt många år sedan så gjorde jag några akvarier med vanlig fogskum. Det var inte giftigt så att fiskarna dog eller något sådant - däremot så ledde det till svåra algproblem i de akvarierna så jag slutade med det.
Tog då reda på vad det var som skummet innehöll (men har självklart glömt av det - men kan det ha varit fosfor tro?) som gav algproblemen.Viva Leo BuscagliaKommentar
-
Ursprungligen postat av åheimMan målar den väl? jag menar då kan den väl inte avge något?Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
ahh.. gött... lite tvekan i början men nu ska jag genast börja skissa... kanske lägger upp en howto när jag blir goldis... kommer inte att använda byggskum, går isåfall till en färgbutik och hittar den som är bäst för ändamålet... sen blir det måla/husfixa och slutligen (epolan/tex). alger är jag inte rädd för, går och putsar rutor hela dagarna ändå...
(mod. Raven kolla länken, tror den e död eller så var servern nere)Senast redigerad av Vandal; 01 August 2006, 15:54.Kommentar
Kommentar