Förslag på inredning till malawi!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pimo
    • May 2006
    • 182

    Förslag på inredning till malawi!?

    Har ett 375 liters malawikar.
    Har fått i sand på botten och några anubias nana.
    Så ligger det lite fula stenar bara för att fiskarna ska ha någonstanns att gömma sig sålänge, inget jag ska ha kvar.

    Så vad ska man köra för sten, och vart kan man få tag på den?, helst nått billigt!

    Har ni några förslag på hur man ska bygga upp det med stenarna, berg eller små stenhögar?

    Funderar på att ha några vallisneria också men jag vet inte riktigt, vill helst inte ha så mycket växter.

    Lägg gärna upp bilder på era malawikar!
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    #2
    Jag har lavastenar byggt upp berg gillas skarpt av malawisarna, på några stenar har jag satt javaormbunkar med gummiband funkar jättebra.

    Kommentar

    • MalawiAnna
      • July 2006
      • 215

      #3
      Jag har kolsten och bygger upp grottor med hjälp av skiffersten. Tycker att svart blir så snygg kontrast mot malawiciklidernas vackra färger. Använder mig också av anubiasväxter. Dessa växter låter malawicikliderna bli iaf! Lycka till! //Mvh Anna
      Mvh Anna

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #4
        Ursprungligen postat av pimo
        Så vad ska man köra för sten, och vart kan man få tag på den?, helst nått billigt!
        Varför inte besöka närmaste grustag, eller gå ut i skogen och hämta?
        De du plockar i skogen måste du koka, och naturligtvis måste du kolla upp att du får hämta några stenar där.

        Går du till grustaget, behöver du inte koka sten och grus om du inte vill, det räcker med att du sköljer av det nogrant. Du kan ju lämna en 20'a eller nåt liknande till deras fikakassa.Det brukar inte vara nåt ptoblem...inte här uppe iaf. Har ofta hämtat grus och sten i grustaget.Och jag har inga problem med vare sej vattenvärden eller något annat i akvariumen.

        Mvh.Ida
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        Arbetssätt...