Kommer dom skära sig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pimo
    • May 2006
    • 182

    Kommer dom skära sig?

    Köpte grus till mitt nya akvarie idag.
    Va ute på nått ställe som säljer trädgårdsplattor och stenar osv och hittade ett svart grus, ganska stort som jag köpte.
    Själva stenarna va typ som "singel" fast mindre, ser lite vasst ut.

    Ska köra malawi och lite malar i karet, tror ni att det är olämpligt?, kan dom skära sig eller så på gruset?
  • _stiffe_
    • March 2006
    • 520

    #2
    anser du själv att dom kan skära sig så byta grus
    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
    Skåne biotiop, + sebrafisk..

    Kommentar

    • pimo
      • May 2006
      • 182

      #3
      Skära sig borde dom inte göra tycker jag, men jag tänkte att om du åker vid botten många gånger kanske dom får "skavsår" på buken eller så, men nu är jag kanske bara nojjig.

      Gruset är i nu iallafall och det verkar inte vara någon fara, dock har jag ingen frigolit under ännu !!, hade köpt en skiva att ha under men det va tydligen för tjock för den var helt omöjlig att få ner mha grusets vikt

      Kommentar

      • mange016
        • May 2006
        • 341

        #4
        Vilka malar har du eller ska ha .. fråga dom på affären för när jag var nere o kolla på lite malar så sa han som hade affären att en del behöver finsand osv annars kunde deras munn ta skada !

        Kommentar

        • pimo
          • May 2006
          • 182

          #5
          Har ändrat mig, blev lite skeptisk till det svarta gruset, dels va jag inte helt nöjd med utseendet och dels lite orolig för fiskarna.
          Så det blir att inhandla ett par säckar blästersand istället.

          Kommentar

          Arbetssätt...