Asienakvarium - förslag på snygg sand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fjärilsciklid
    • June 2006
    • 252

    Asienakvarium - förslag på snygg sand

    Hej!

    Nu har jag efter mycket velande mellan olika fiskar bestämt mig för att göra ett asieninspirerat akvarium. Fiskar (dvärggurami, purpurhuvudsbarb, siamesisk algätare och kopparbarb) +växter från Asien kommer att fylla ett 110 liters kar. Jag skulle bli väldigt glad över förslag på sand och gärna en bakgrund som matchar detta! Jag vill inte ha vassa sandkorn/stenar.

    Mvh
    Malin

    ... många frågor blir det när man är nybörjare
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    Kör med rådasand eller kanske indisk sjösten. Som bakgrund kan du tex köpa en svart plansch eller måla baksidan på akvariet med vattenbaserad svart färg. Har målat mina burkar och har inte kännt någon som helst saknad efter att ha plansch eller liknande igen samtidigt som jag tycker att man växterna ser snyggare ut och fiskarna med om man har en mörk bakgrund.



    Mvh /Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • Fjärilsciklid
      • June 2006
      • 252

      #3
      Oki det låter ju bra. Läste att de flesta av fiskarna jag har tänkt mig vill ha fin sand så det borde ju passa. Därmot lyckas jag inte hitta några bilder på dessa sandsorter. Har du någon bild/länk?

      Mvh
      Malin

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #4
        Kolla min zoon och välj sedan gallerit som heter 135L så ser du bilder på rådasanden. Jag har blandat både vanlig fin råda och lite grövre.

        Hittar tyvärr ingen bild på den indiska sjöstenen men vet att akvarielagret i hade det förut så åk förbi och kika där


        Mvh /Glenn
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Fjärilsciklid
          • June 2006
          • 252

          #5
          Ok! Tack för hjälpen!!! =)

          Mvh
          Malin

          Kommentar

          • Glenn
            • April 2002
            • 3904

            #6
            Det var så lite så


            Mvh /Glenn
            Mvh /Glenn

            Min Zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...