Avlägsna BtN-moduler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carl
    • January 2002
    • 30

    Avlägsna BtN-moduler

    Hej,
    är det nagon som har erfarenhet av att avlägsna BtN-moduler som är fastlimmade med silikon mot bakrutan. Jag funderar pa att använda dem i ett annat akvarium, men innan jag börjar skära med mattknivar och rakblad tänkte jag höra om nagon har gjort det och hur svart det var etc. Jag vill inte börja och efter timmar av slit angra mig att jag ens börjat.

    En fraga till. Mellan modulerna är svart silikon i ett tunt skickt pa vilket det är kastat fin radasand. Har nagon erfarenhet av att avlägsna detta ocksa? Eller är det bättre att fylla ut de luckor som blir med mer silikon och sand?

    Alla tips och rad emotses!!!

    Calle
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hej,
    Det går mycket lätt och snabbt att avlägnsa modulerna med hjälp av en vass kniv med långt skaft.
    Det är mycket svårt att och tar lång tid att helt ta bort silikon från en ruta. Detta går "lättast" med industrirakblad.
    Akvaristiska hälsningar
    KJell
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • kilova
      • March 2002
      • 87

      #3
      Det är rätt mycket jobb du utsätter dig för... använd ett rakblad som man använder till glashäll spisar med hantag för att ta väck silicon och grusen du kastat på...
      Lycka till...
      mvh kim

      Mvh kim
      http://w1.456.telia.com/~u45606478/Tropheus.Kim.htm
      Mvh Kim
      Tropheus moori golden kazumba F1 ,,Tropheus moori kejsare ,,Tropheus moori bärnsten F1,, Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF ,,Tropheus dubosi F1 ,,Tropheus Black kiriza VF ,,Tropheus red chimba F1 ,,Tropheus black pemba F1

      Kommentar

      • Hank
        • August 2002
        • 675

        #4
        Till modulerna:
        En riktigt tunn fiskfilé kniv.

        Till siliconet:
        Nya vassa rakblad.

        Lycka till....

        /Hank
        /Hank
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
        Uppdaterad 2006-08-22

        Kommentar

        Arbetssätt...