Stenrös till Malawis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bjugge
    • March 2006
    • 203

    Stenrös till Malawis

    Jag har ett malawikar och har en massa stenar som tillsammans blir ett stort rös i hela bakänden av karet. Jag har sett en massa bilder på andra kar som bara har i princip två stycken grottor. Mina fiskar stormtrivs att simma runt i alla tunnlar och grottor, vilket är kul men då syns de ju inte så mkt som man kanske önskar ibland.

    1) Tycker ni jag ska rensa lite bland stenarna eller behålla dem?

    2) Är det så som jag har hört att ju mer gömställen och sånt dessto mer fisk kan man ha i karet?

    3) Finns det växter som jag kan fästa på mina stenar? Vore snyggt att ha växander längst bak på stenarna mot bakgrunden
    -----------------------------------------------------
    540L lavastens- malawikar

    Fiskar:
    | Rödzebra + OB| Nkali | Hongi | Venustus | Maingano | Haplochromis ahli |
    | Ancistrus sp. “gold” | Pimelodus pictus |
    Växter:
    | Crinum-lök | Anubias | Javaormbunke |
  • KE
    • November 2004
    • 356

    #2
    Om du ska rensa stenar eller behålla är väll mest en smaksak tycker jag. Om det inte är för knökat är klart

    Växter som jag haft i mitt malawikar som funkat bra är. Vallisneria, skulle nog passa bra till det du beskrev. Sedan har du Anubias som egentligen är min favorit, men den är mycket lägre.
    Zoonen
    Akvarietorka för tillfället...

    Kommentar

    • bjugge
      • March 2006
      • 203

      #3
      Anubias tror jag skulle passa bäst den andra blir allt för hög att ha på stenarna, då passar den snarare i kanterna av karet. Får bli ner och köpa ett gäng plantor i morron då.. binder man fast dem med fisketråd eller?
      -----------------------------------------------------
      540L lavastens- malawikar

      Fiskar:
      | Rödzebra + OB| Nkali | Hongi | Venustus | Maingano | Haplochromis ahli |
      | Ancistrus sp. “gold” | Pimelodus pictus |
      Växter:
      | Crinum-lök | Anubias | Javaormbunke |

      Kommentar

      • Malle
        • October 2003
        • 29

        #4
        Ursprungligen postat av bjugge
        Anubias tror jag skulle passa bäst den andra blir allt för hög att ha på stenarna, då passar den snarare i kanterna av karet. Får bli ner och köpa ett gäng plantor i morron då.. binder man fast dem med fisketråd eller?
        japp
        240 l juwel Rio

        Kommentar

        Arbetssätt...