Redwoodrot

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tinet
    • April 2006
    • 93

    Redwoodrot

    Heej! Jag har köpt två assnygga redwoodrötter som jag ska ha till mitt lilla akvarium. Hur lång tid tar de på sig att sjunka i blötläggning? dag nr 3 idag och fortfarande är det enda som åstakommits att mitt badkar är fullt av "missfärgat" vatten. Fråga nr 2: Är det bara mangrove-rötter som en del malar tycker om eller kan de kanske gilla redwood också? Fråga nr 3 (hör kanske till vatten-avdelningen): Kan mina redwoodrötter sänka ph-värdet i burken?
  • Baltazar79
    • December 2005
    • 49

    #2
    Tja!

    Jag har en sån rot och de tog ungefär en vecka för mej att få den att sjunka. Jag använde hett vatten och sen när allt vatten svalnat i badkaret så släppte jag ut de och på med nytt hett vatten. Lycka till

    Kommentar

    • Malle
      • October 2003
      • 29

      #3
      hej !

      Jag tyngde ner mina rötter med stenar. Funkade fin fin för mig. Det kan ju gå illa om stenen ramlar av så man får vara försiktig.
      240 l juwel Rio

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        Ursprungligen postat av Malle
        Det kan ju gå illa om stenen ramlar av så man får vara försiktig.
        förstörda täckglas krossade lysrör och en allmänt demolerad ljusramp typ.

        vissa rötter slutar aldrig flyta andra behöver ett par månader andra veckor....så det är bara att va tålmodig.
        går att fuska med varmvatten men även att borra i roten med 1-1.5mm borr så vattnet enklare kommer in i mitten av roten.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...