Sera floredepot

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ake
    • January 2003
    • 67

    Sera floredepot

    Hej!

    Jag håller på och förbereder uppstart av ett växtakvarium på 240 liter. Min zoohandlare säger att jag bör först täcka botten med två hinkar Sera floredepot [ett långtidsverkande bottenmaterial) innan jag lägger på sand. Är det någon som har erfarenhet av floredepot?
    Är det ett bra råd?

    MVH Ann Kristin
    Mvh
    //AnnKristin
  • Anita.A
    • September 2002
    • 152

    #2
    Så mycket behöver du inte använda! jag har ett 375 l som jag k´knappt använt halva hinken i! Det står även på förp att en hink ska räcka flera år till ett 100l. Han försöker nog bara sälja tror jag.... Sedan så finns det billigare alternativ som du kan använda... det går att blanda lera och greja, men det kan jag ej något om. För i min stad så finns det ej såna hightec grejer, (som krukmakarlera??) tror jag att man kan använda.men det finns säkert någon annan som kan hjälpa dig med lerblandningen. För mig funkar sera floredepot bra.

    Kommentar

    • ake
      • January 2003
      • 67

      #3
      Tack Anita!

      Om det funkar bra med en hink hos dig, så lär det nog göra det hos mig också. Jag har inte heller någon möjlighet att blanda med lera.

      MVH Ann Kristin
      Mvh
      //AnnKristin

      Kommentar

      • Anita.A
        • September 2002
        • 152

        #4
        Ja, och du behöver inte slänga i hela hinken, ta typ 30% av den. Det finns en lapp i hinken där det står hur mycket du bör ta. Lycka till nu!!
        mvh en glad anita som fått hem sitt tredje akvarium!

        Kommentar

        Arbetssätt...