kakadua grotta ..........

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _stiffe_
    • March 2006
    • 520

    kakadua grotta ..........

    vad ska man ha som kakadua grotta kruka o isåfall hur stor öppning o diameter, om man ska ha kokos nöt hur ska man göra med den och ska man skära den på mitten elr på kortsidan ska man koka den m.m

    /stefan
    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
    Skåne biotiop, + sebrafisk..
  • firejackan
    • August 2004
    • 616

    #2
    testa att söka finns bra trådar om just det

    Kommentar

    • _stiffe_
      • March 2006
      • 520

      #3
      Ursprungligen postat av firejackan
      testa att söka finns bra trådar om just det

      ok tack
      A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
      Skåne biotiop, + sebrafisk..

      Kommentar

      • Simon B
        • January 2005
        • 395

        #4
        Öppningen skall vara så pass stor att honan kommer in och inte hanen, har jag läst. Han skall sedan befrukta äggen genom att vifta in mjölken i grottan.
        Mina akvarier:

        180l Sällskap
        112l SA biotop

        Kommentar

        • Birgitta W
          • October 2005
          • 2764

          #5
          Ursprungligen postat av _stiffe_
          vad ska man ha som kakadua grotta kruka o isåfall hur stor öppning o diameter, om man ska ha kokos nöt hur ska man göra med den och ska man skära den på mitten elr på kortsidan ska man koka den m.m stefan
          Såga koksnöten tvärs över "midjan", om du förstår hur jag menar. Gör en smal, låg, gärna sned öppning nedtill så honan knappt kommer in. Många gånger tar sig hannen också in där. De gräver ut öppningen i sanden så de kommer in ifall öppningen är för liten.
          Kommer inte hannen in så löser dom det ändå...

          Du måste förståss ta ur kokosen. Det brukar vara ganska lätt om man låter nöten ligger någon dag och torka, sedan är det bara att sprätta ur kokosköttet med t.ex. en bordskniv.
          Jag kokar nöten eftersom den färgar så hemskt. Och tar bort "håret". Vet inte hur andra gör med det.
          Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

          Min zoon :
          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

          Kommentar

          • _stiffe_
            • March 2006
            • 520

            #6
            ska man skära kokosnöten på den långa sidan eller den korta


            /stefan
            A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
            Skåne biotiop, + sebrafisk..

            Kommentar

            • mmm
              • June 2004
              • 901

              #7
              Jag har delat på den långa sidan, dvs så det blir avlånga och låga halvor.
              Hur stor öppningen är spelar inte så stor roll. Är den för liten så gräver honan ut mer (i alla fall om de har sand som bottenmaterial), är den för stor så fyller honan ut hålet så det blir mindre.
              Jag tar inte bort håret, däremot så har jag för mig att jag kokade den.

              /Mattias
              /Mattias

              Kommentar

              Arbetssätt...