vilka sten???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Intercepter
    • January 2006
    • 962

    vilka sten???

    har nu lite lavasten med uppborrade grottor i och kolstenar men tycker att det ska vita sten när jag gör vi i mina kar sedan ,hålsten verkar vara tunga o svåra o fixa nån grottor med, o kalkstenar höjer väl ph drastigt, har typ 8 i ph nu så utan,
    tänkte ha råda sand i sen med lite rötter och vita sten så det framhäver färgerna på fiskarna , vad har ni i era kar ? har mest tanganyikaciklider
  • Buckshot
    • February 2003
    • 456

    #2
    Ursprungligen postat av Intercepter
    har nu lite lavasten med uppborrade grottor i och kolstenar men tycker att det ska vita sten när jag gör vi i mina kar sedan ,hålsten verkar vara tunga o svåra o fixa nån grottor med, o kalkstenar höjer väl ph drastigt, har typ 8 i ph nu så utan,
    tänkte ha råda sand i sen med lite rötter och vita sten så det framhäver färgerna på fiskarna , vad har ni i era kar ? har mest tanganyikaciklider
    Kalksten höjer inte PH drastiskt, förresten har du tanganyika kan du ju ha 9 i PH utan vidare.
    Kör på kalksten.
    Lilla Malawisjön finns i mitt vardagsrum.

    Kommentar

    • Rainbowalker
      • November 2005
      • 367

      #3
      Ja kör på hålsten. De har jag i mitt..en massa Snyggaste stenarna enligt min smak och fiskarna älskar alla små kryphål och grottor...

      Skölj dock stenarna noga innan..skrubba och låt dom ligga och laka lite i ett badkar innan du stoppar i dom så slipper du de mesta kalket som kan lossna..
      Funkat bra för mig iaf..
      Rainbowalker
      "It is nice to be important but it's more important to be nice"

      Kommentar

      Arbetssätt...