Inredningsförslag?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sundlof
    • September 2005
    • 11

Inredningsförslag?

Hej, Har hängt runt i ert suvären forum ett tag och läst till mig en massa fakta. Men saken är den att jag skulle vilja få mitt akvarium snyggare inrett. Så jag behöver ideer

Som det är nu består det av en hemmagjord bakgrund, några stenar och lite olika växter. Känns väldigt tomt och lågt.

Måtten på akvariumet är B 1,5 m, H 50 cm och D 50 cm, alltså 375 l.

Fiskbeståndet består av 1 st papegojfisk, 1 st gibbceps, 1 st anistrus, 3 pansamalar, 2 st pictusmalar, 1 st Eldstjärt, 2 St botia, 1 st Guramin, 2 st Siamesiska algätare, 2 st palettciklider och 3 st Skalare.

Växterna är Anubias, Vattenpest, Tjockblad och en växt låg växt jag inte vet namnet på. Botten består av sand.

Värden i vattnet vet jag inte, har haft igång detta akvariumet i över 2 år och förra i ca 2 år och jag har fortfarande min förstköpta fisk i liv så jag tror det bara bli värre om man ska börja laborera med värdena.

Så ni kunninga akvariumägare där ute. Ge mig ideer, förslag och gärna bilder på era egna om det är något ni speciellt ni är stolta över.

Mvh Patrik
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

det finns en tråd som heter" hur ser ditt akvarium ut" eller nåt liknande. där finns de massor med bilder på akvarium.
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

Kommentar

• Milbot
      • November 2005
      • 188

På dessa två sidor finns en hel del bilder på växtkar:
      Denna webbplats är till salu! aquabotanic.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, aquabotanic.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

//Christian

Bildning är det som är kvar när man har glömt allt man lärt sig...

Kommentar

• Raven
        • February 2005
        • 15385

ett gäng höga växter och en lång spretig rot kanske kan va nåt
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• sunkan aspidoras
          • June 2005
          • 925

ett tips är ju att ha nån riktigt stor rot och stora stenar och plantera låga växter omkring grejerna så att dem sticker upp ur växtligheten...och binda fast nån växt på tex roten och nån sten som får växa fast, då får du snygga nivåskillnader och inte så där platt som det ibland kan bli! bara fantasin sätter gränserna....

Kommentar

• SpaderEss
            • January 2006
            • 102

om man binder fast växter på rötter, är det bara att ta fiskelina coh knyta fast dom med?
            Hälsningar Markus

Kommentar

• Milbot
              • November 2005
              • 188

Ja det funkar fint. Sen när rötterna på växten har fått fäste kan man ta bort linan.

//Christian

Bildning är det som är kvar när man har glömt allt man lärt sig...

Kommentar

• sundlof
                • September 2005
                • 11

Många förslag... Suveränt Hittade nätsidan www.firren.com där man kunde köpa växter och tillbehör. Är det någon som har testat att köpa där ifrån?
                Beställde lite olika växter iallafall. Sten och rötter får jag köpa i affären eller hitta i naturen.

Patrik

Kommentar

• sunkan aspidoras
                  • June 2005
                  • 925

Av princip köper jag aldrig på nätet... för jag vill sponsra vanliga butiker, för tänk så tråkigt om dem skulle försvinna eller bara sälja fisk (fast det kanske snart också finns på nätet) butiken jag handlar är bara några kronor dyrare och det tjänar jag ändå in på fraktkostnaden! och så kan man granska innan man köper...

Kommentar

• sundlof
                    • September 2005
                    • 11

Jag stöder ändå inte min lokala handlare pga av för litet utbud. Men testar man inte får man ju aldrig reda på om det är bra/dåligt där....

Kommentar

Arbetssätt...