Bakgrund - frigolit...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andde
    • January 2006
    • 104

    Bakgrund - frigolit...

    Jag lagde in en fråga där förra vecka, men inte nån som svarade... ja ok jag lägger in en ny diskussion i här....

    Jag håller på att leta hitta billigt frigolit, o grejer till det. Men jag undrar bara en sak... vilket färg(märkenamn typ) o vad är det för typ?
    Har jag rätt att jag ska lacka på tunna betong. Lack?? ska det vara? Om jag skulle måla med färgar dom på tunna betong... sitter det löst senare?
    och skydd mot löst färg i akvariet?
  • sushi
    • September 2005
    • 31

    #2
    Gå till närmsta byggvaruhus och kolla priser på de olika typerna av frigolit. Frigolit är ganksa billigt. Jag föredrar att använda färgpigment utav olika kulörer, finns på färghandeln och vissa byggvaruhus. Om du ska använda lack är lite beroende på vad för slags fiskar du ska ha, men i regel kan man säga att rätt typ av lack skadar inte (även om vissa fiskar gynnas av en lackfri bakgrund). Det finns olika sorter av lack du kan använda. Ett lack som nämns ofta är "epotex akvarielack", sök i forumet så finner du massor utav "lack info"

    Som alltid sägs vid frågor om bakgrunder, gör en sökning i forumet så kommer du hitta massor utav info.

    Kommentar

    • y0da
      • August 2005
      • 1697

      #3
      Ursprungligen postat av Andde
      Jag lagde in en fråga där förra vecka, men inte nån som svarade... ja ok jag lägger in en ny diskussion i här....

      Jag håller på att leta hitta billigt frigolit, o grejer till det. Men jag undrar bara en sak... vilket färg(märkenamn typ) o vad är det för typ?
      Har jag rätt att jag ska lacka på tunna betong. Lack?? ska det vara? Om jag skulle måla med färgar dom på tunna betong... sitter det löst senare?
      och skydd mot löst färg i akvariet?
      Klart du har fått svar på de frågorna. De fanns ju här redan innan du ställde frågorna :P
      http://www.y0da.se

      540L SA

      Kommentar

      • Andde
        • January 2006
        • 104

        #4
        De fanns.. ja men vilka märke o typ? Där finns inte nämna om typ/märke...
        Så jag tänkt att beställa dom via internet då är det billigare. Jag är "konstnär" som hobby... Det är svindyrt att köpa grejer i butiken. Jag vill gärna dubbelkolla. Annars jag har färgspulver hemma... De gjorde av naturmaterier. Men jag köpte dom i Ryssland. Jag vågar inte att använda dom till frigolit i akvariet...Annars

        Ursprungligen postat av y0da
        Klart du har fått svar på de frågorna. De fanns ju här redan innan du ställde frågorna :P

        Kommentar

        • mayday
          • November 2005
          • 2085

          #5
          Altså
          på Exempelvis bygmax kostar ett 160x60x10 block 60

          köper du 3sådana blir kanske priset för vikten 100kr men därimot åker du på skyrmmande då dom inte går in i en bur så räkna med ett par hundra i frakt
          det på nått som skulle kosta dig 220kr

          gå till en byghandel o köp vanlig frigolit med densitet 80

          Märke e typ skitsamma samma matrial liksom .. kolla om dom är anitmögel/alg behandlade för det ska du inte ha

          Var smart handla billigt! Kvalitetsprodukter för både små och stora byggprojekt. Förmånliga priser både online och i butik. ✓Brett sortiment ✓Snabb leverans ✓Kända varumärken

          CELLPLAST/ST. S80 100x600x1200
          64,95 kr per st
          Senast redigerad av mayday; 24 January 2006, 00:40.
          ______________________________________________

          "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            kan ju alltid ta en titt under diy - bakgrunder i min signatur så kan du se hur en del har gjort med vilka verktyg och andra tillbehör.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Andde
              • January 2006
              • 104

              #7
              HEhe ja du har rätt... jag kollade nyss... ja finfint att du har bra länk!



              Ursprungligen postat av Raven
              kan ju alltid ta en titt under diy - bakgrunder i min signatur så kan du se hur en del har gjort med vilka verktyg och andra tillbehör.

              Kommentar

              • Andde
                • January 2006
                • 104

                #8
                Jag ska beställa dom färger via internet. Frigolit, så går jag till butiken. De är skitbilligt ändå.

                Ursprungligen postat av mayday
                Altså
                på Exempelvis bygmax kostar ett 160x60x10 block 60

                köper du 3sådana blir kanske priset för vikten 100kr men därimot åker du på skyrmmande då dom inte går in i en bur så räkna med ett par hundra i frakt
                det på nått som skulle kosta dig 220kr

                gå till en byghandel o köp vanlig frigolit med densitet 80

                Märke e typ skitsamma samma matrial liksom .. kolla om dom är anitmögel/alg behandlade för det ska du inte ha

                Var smart handla billigt! Kvalitetsprodukter för både små och stora byggprojekt. Förmånliga priser både online och i butik. ✓Brett sortiment ✓Snabb leverans ✓Kända varumärken

                CELLPLAST/ST. S80 100x600x1200
                64,95 kr per st

                Kommentar

                • JaXxS
                  • December 2003
                  • 251

                  #9
                  för att va riktigt petig.. frigolit är ett märke :P o cellplast är de ordet/namnet man ska använda hehe
                  Du e n00b

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    #10
                    haha undra hur många det är som vet vad cellplast är.
                    samma gäller ju vid plexiglas också
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • Andde
                      • January 2006
                      • 104

                      #11
                      Oups JAg trodde att det var hette. shit.. ja tack .. hihihi ...jag tyckte att det var skitkonstigt att det inte fanns ordentliga alt....när jag sökte efter det via sökmotor...

                      Ursprungligen postat av JaXxS
                      för att va riktigt petig.. frigolit är ett märke :P o cellplast är de ordet/namnet man ska använda hehe

                      Kommentar

                      Arbetssätt...