Luftpump/bubbelridå. Hur länge/ofta ska den stå på?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rainbowalker
    • November 2005
    • 367

    Luftpump/bubbelridå. Hur länge/ofta ska den stå på?

    Jag är lite sugen på att vid ett senare tillfälle införskaffa en luft pump med tillhörande bubbelridå (vet dock ej om det är bra för fiskarna?) eller en sån med inbyggt ljus.Nu undrar jag...ska den stå på dynget runt? Får fiskarna ro på natten då?Någon som har den versionen med inbyggt spotlighthttp://www.guldfisken.se/beta/catalog/product_info.php?cPath=49_32_40_494&products_id=41 44&osCsid=a870a9e40e12fdf3af3dd19586f3484fUndrar hur den ser ut live. Om man ser det färgade ljuset när man har lysrören på?
    Rainbowalker
    "It is nice to be important but it's more important to be nice"
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det är väl knappast skadligt för fiskarna - däremot är det inte speciellt lyckat för växterna, men sådan har du kanske ändå inte i akvariet
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Rainbowalker
      • November 2005
      • 367

      #3
      Jagh ar bara en växt, men funderar på lite mer då jag har problem med infusorier(troligtvis)Men bubblorna kan alltså vara på hela natten?
      Rainbowalker
      "It is nice to be important but it's more important to be nice"

      Kommentar

      • Guppys_92
        • November 2005
        • 71

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Det är väl knappast skadligt för fiskarna - däremot är det inte speciellt lyckat för växterna, men sådan har du kanske ändå inte i akvariet
        Jag har en syrepump som är på dygnet runt och ett innerfilter som är vid ytan så det ger även syre! Jag har mycket växter, dom får inga tillskott, men dom växer väldigt bar ändå!
        Så det är inget problem för växterna..
        /Cecilia

        *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
        Don´t worry, be happy!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Guppys_92
          Jag har en syrepump som är på dygnet runt och ett innerfilter som är vid ytan så det ger även syre! Jag har mycket växter, dom får inga tillskott, men dom växer väldigt bar ändå!
          Så det är inget problem för växterna..
          De hade säkert växt betydligt bättre utan syrepumpsdekorationen eftersom det driver ut CO2 ur akvariet vilket växterna behöver.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Guppys_92
            • November 2005
            • 71

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            De hade säkert växt betydligt bättre utan syrepumpsdekorationen eftersom det driver ut CO2 ur akvariet vilket växterna behöver.
            Det kan hända.. Men om dom ksulle växa mer än dom göra nu skulle jag få rensa nästan varje dag.. Som det är nu måste jag klippa bort lite varje vecka..
            /Cecilia

            *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
            Don´t worry, be happy!

            Kommentar

            Arbetssätt...