Bakgrunderna...frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • isacmojs
    • January 2006
    • 23

    Bakgrunderna...frågor

    Hej
    Ska man sätta bakrunden i eller bakom akvariet ? vi har satt det bakom då vi alltid har gjort det men dimman vi haft i akvarite försvann när vi skvätt lite vatten mellan bilden och akvariet... hur gör man ?
  • SeanChai
    • May 2005
    • 498

    #2
    ...om det nu är en plansh du pratar om så sätter man väl dom bakom akvariumet. flera här på forumet brukar säga att man ska smeta in dom med typ matolja, det gör att det inte kommer att bli färgskiftningar senare...som det naturligtvis blir...och med det kommer massor med irritation =)

    // SeanChai
    Min Zon

    Kommentar

    • isacmojs
      • January 2006
      • 23

      #3
      ok... nu har vi dock gjort som du sa att man inte ska
      Vi får väl kosta på oss en ordentlig BTN senare...

      Kommentar

      • Leonard
        • January 2006
        • 2352

        #4
        Men typ frigolit-, BTN-, glasfiberbakgrundar mm sätter man ju inne i akvariumet, kan väl sätta dom utanför också, men jag tycker det blir snyggast innuti.
        Så kan man ju ha filter o sånt bakom också =)
        18år. . . . . .<¨,)))--{
        Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
        Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

        Kommentar

        • isacmojs
          • January 2006
          • 23

          #5
          Vi har "bara" en plansh

          Kommentar

          • SeanChai
            • May 2005
            • 498

            #6
            jo man kan sätta dom utanför men det blir ju inge kul...iaf inte jag tycker det, har svårt att tro att det blir så snyggt. personligen tror jag nog en plansh är snyggare än att ha en bakgrund - 3d varianterna man köper eller bygger själv - bakom akvariumet. jag har läst att en del bygger en liten låda dom kan ha bakom akvariumet och gör bakgrunden i den, fördelen med det är väl att det inte försvinner någon vattenyta. dock, om man har plats att ha en låda bakom akvariumet kunde man väl lika gärna köpt ett större akvarium? =)


            // SeanChai
            Min Zon

            Kommentar

            Arbetssätt...