Tål corydoras/pansarmalar skiffer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • monni
    • December 2005
    • 12

    Tål corydoras/pansarmalar skiffer?

    Hej, jag skall renovera om mitt akvarium, skaffa neontetror och fläckiga pansarmalar, och så tänkte jag inreda med lite skiffer. Jag sökte efter skiffer i forumet och lyckades få fram lite tips och fakta så jag vet nu i alla fall om att "vitrispigt" skiffer borde vara helt okej. Vet inte ännu om jag köper eller letar i naturen.. Men - jag hittade ett ämne där någon skrev att man inte kunde ha skiffer tillsammans med corydoras.. Där slutade ämnet och det stod inte varför. Så min fråga lyder nu;

    Tål mina fläckiga pansarmalar skiffer?
  • Bucket
    • February 2004
    • 1020

    #2
    Ursprungligen postat av monni
    Hej, jag skall renovera om mitt akvarium, skaffa neontetror och fläckiga pansarmalar, och så tänkte jag inreda med lite skiffer. Jag sökte efter skiffer i forumet och lyckades få fram lite tips och fakta så jag vet nu i alla fall om att "vitrispigt" skiffer borde vara helt okej. Vet inte ännu om jag köper eller letar i naturen.. Men - jag hittade ett ämne där någon skrev att man inte kunde ha skiffer tillsammans med corydoras.. Där slutade ämnet och det stod inte varför. Så min fråga lyder nu;

    Tål mina fläckiga pansarmalar skiffer?

    Det ska väl nog inte vara några problem

    roligt med mera finländare här.
    jävla massa akvarium!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

    Kommentar

    • monni
      • December 2005
      • 12

      #3
      Ojoj, En finländare! Har int varit med så hemskt länge, men roligt med en annan finne. Då är jag väl inte den enda som känner mig borttappad när det talas om svenska butiker och sånt..

      Kommentar

      • Bucket
        • February 2004
        • 1020

        #4
        Ursprungligen postat av monni
        Ojoj, En finländare! Har int varit med så hemskt länge, men roligt med en annan finne. Då är jag väl inte den enda som känner mig borttappad när det talas om svenska butiker och sånt..

        Nää du behöver inte vara orolig
        jävla massa akvarium!
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

        Kommentar

        • Mr B
          • September 2004
          • 1310

          #5
          Finnar... Clerasil ska visst ta hand om sånna som er. Fast, ta hand om, det låter trevligt, finns det nått som tar hand om skåningar?

          Det värsta med skiffer, och lavasten, har jag för mig är de vassa kanterna, som leder till skador på deras skäggtömmar. Ett alternativ är att välja skiffer utan vassa kanter?

          B!

          Kommentar

          • Aquaboi
            • May 2004
            • 192

            #6
            Ursprungligen postat av Mr B
            Finnar... Clerasil ska visst ta hand om sånna som er. Fast, ta hand om, det låter trevligt, finns det nått som tar hand om skåningar?

            Det värsta med skiffer, och lavasten, har jag för mig är de vassa kanterna, som leder till skador på deras skäggtömmar. Ett alternativ är att välja skiffer utan vassa kanter?

            B!
            Har haft mina pansarmalar tillsammans med skiffer över ett år nu utan några som helst skadade skäggtömmar.
            De älskar att ligga under/i en grotta och vila och kika ut med sina rullande ögon
            Min Zoon

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              Ursprungligen postat av Mr B
              Finnar... Clerasil ska visst ta hand om sånna som er. Fast, ta hand om, det låter trevligt, finns det nått som tar hand om skåningar?
              skåne aquavit kan ju alltid sänka en skåning

              stenkap och fil så kan man både forma och slipa bort vassa kanter.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              Arbetssätt...